فرمانده سپاه: اقتدار و هیمنه آمریکا در دنیا رو به زوال است

سردار سرلشکر پاسدار محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه در اجلاسیه نهایی کنگره سه هزار شهید استان قزوین با بیان اینکه اقتدار و هیمنه آمریکا در دنیا رو به زوال است، گفت: امروز سکان دار انقلاب عظیم اسلامی نیز بر این موضوع تاکید کرده اند و تمامی کسانی که از نعمت ایمان، معنویت و اسلام ناب برخوردارند آن را درک می‌کنند.

وی با بیان اینکه آمریکای امروز به مراتب ضعیف‌تر از چهار دهه قبل است، اظهار کرد: آمریکای چهار دهه قبل نتوانست هیچ غلطی بکند چه رسد به آمریکای امروز که رو به زوال است.

فرمانده کل سپاه در ادامه تصریح کرد:تاریخ ۴۰ ساله انقلاب اسلامی پر از شکست‌های پی در پی آمریکا در برابر عزم ملی ایران و پیروزی خون شهیدان بر نظام سلطه است که می‌توان به نمونه‌های آن از قبیل: حمله طبس، جنگ هشت ساله، ایجاد ناامنی‌های مختلف در کشور، ایجاد فتنه ۸۸، تحریم‌های هسته ای، پیاده کردن نقشه جدید برای توسعه رژیم صهینویستی، جنگ افروزی در سوریه و عراق و... اشاره کرد.

سرلشکرجعفری خاطرنشان کرد:امروز کارشناسان و مقامات غربی و آمریکایی به شکست در برابر ایران اشاره کرده اند به عنوان مثال یکی از کارشناسان و تحلیگران سیاسی گفته بود آمریکا سه بر صفر از ایران درانتخابات اخیر عراق شکست خورد.

وی افزود:این شکست‌های پی در پی نشان دهنده سابقه چهل ساله انقلاب اسلامی و رشادت‌ها و جانفشانی‌های مبارزان و مجاهدان انقلاب اسلامی است که مقامات آمریکایی و کارشناس‌های غربی نیز به آن‌ها اذعان دارند.

فرمانده کل سپاه یادآور شد:بسیاری از این مقامات دفاعی و نظامی اعلام می‌کنند که ما در مقابل سرعت تحولات منطقه و تهدیدات دچار سردرگمی و آشفتگی شده ایم و قطعا ایران با تهدید و تحریم‌های اقتصادی منفعل نمی‌شود.

سرلشکرجعفری در ادامه اظهار کرد:این مقامات می‌گویند احتمال دارد فشار‌ها و تهدید‌های دیگر قبلی ما برخلاف انتظارات نتیجه عکس دهد، ضمن آنکه ما اوضاع آشفته‌ای در داخل آمریکا داریم.

وی افزود: این‌ها مجموعه اظهارات مقامات غربی و آمریکایی است و چگونه است که برخی در داخل هنوز ابهام داشته و از مذاکره و کوتاه آمدن در برابر غرب و آمریکا صحبت می‌کنند.

سرلشکر جعفری گفت:دلیل این گونه اظهارات به فرموده مقام معظم رهبری درک نکردن و نشنیدن پیام شهیدان است که اگر گوش شنوایی داشتیم دیگر گرایش به کفر والحاد وجود نداشت و مشکلات کشور برطرف می‌شد.

وی با طرح این سوال که این مبارزه و جهاد تا چه زمانی باید ادامه یابد، افزود: به فرموده امام راحل به یقین آمریکا، صهیونیست جهانی و دیگر ایادی به ظاهر مسلمان آن‌ها مرزی جز عدول از همه هویت ها، ارزش‌های معنوی و الهی‌های برای ما نمی‌شناسند و ما چه بخواهیم و چه نخواهیم صهیونیست‌ها در تعقیب ما خواهند بود تا شرافت دینی و الهی ما را خدشه دار کنند.

طبق گزارش سپاه نیوز،فرمانده کل سپاه در پایان تصریح کرد:آمریکا رژیمی است که براساس نظام سرمایه داری، تبعیض نژادی و خوی استبکاری شکل گرفته و تا زمانی که این روحیه و صفات در آن‌ها وجود داشته باشد دشمنی ما با آن‌ها ادامه خواهد داشت.