به گزارش مهر، آیتالله محمدجواد فاضل لنکرانی در حاشیه مراسم بزرگداشت سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: مردم باید دقت کنند که در انتخابات مجلس شورای اسلامی به افرادی که به درد اسلام و انقلاب میخورند رای دهند.

وی ادامه داد: مردم ما باید توسط مسئولان و آنهایی که تریبون در اختیار دارند اطمینان بیشتری نسبت به مجلس پیدا کنند.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با انتقاد از برخی عملکرد مجلس فعلی اظهار داشت: مجلس فعلی خدمات فراوانی داشته‌ است اما نسبت به برخی از موارد که قوانینی تصویب می‌کردند ولی اجرا نمی‌شد یا مخالفت‌هایی که با قانون انجام می‌شد و اینها تصمیم قاطع نگرفتند شدیدا گلایه‌مندیم.

مجلس چرا با اجرای نادرست قانون هدفمندی یارانه ها برخورد نمی‌کند

آیت‌الله فاضل لنکرانی گفت: مجلس ما باید بسیار قاطع و مقتدر باشد و همان طوری که امام خمینی(ره) فرمودند مجلس در راس امور است. یعنی وقتی مجلس قوانینی تصویب می‌کند برای همگان لازم الاجراست اما متاسفانه در این مجلس قاطعیت کمی را دیدیم.

وی ادامه داد: مردم انتظار دارند مجلسی تشکیل شود که کاملا قاطع و دنبال ولایت و اهداف امام راحل و دلسوز مردم باشد و از حق مردم دفاع کند.

وی تاکید کرد: مجلس هشتم برای یارانه‌ها قوانینی را تصویب می‌کند بعد هم خود مجلسی‌ها می‌گویند آنچه که اجرا می‌شود برخلاف قانون است. چرا با اینها برخورد نمی‌کنند؟

وی با بیان اینکه مردم ما سئوالات فراوانی در مورد مجلس دارند، اظهار داشت: اگر بخواهیم شرکت مردم در انتخابات بسیار گسترده باشد باید مردم نسبت به مجلس اطمینان پیدا کنند.

سئوال از رئیس جمهو حق طبیعی است

وی در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران که از او پرسیده بود برخی نمایندگان مجلس به صورت قاطع از طرح سئوال از رئیس جمهور حمایت کردند ولی اسامی این افراد از لیست اصلی اصولگرایان حذف می‌شود، چه شده است که افرادی که قاطعیت داشتند از لیست‌ها حذف می‌شوند؟ اظهار داشت: مردم ما به دنبال نمایندگانی هستند که بتوانند از حقوق اساسی آنها دفاع کنند و با این گونه کارها اینها به نتیجه دلخواه خودشان نمی‌رسند.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: مردم دنبال این هستند که نمایندگانی مستقل روی کار بیایند و اگر افرادی می‌خواهند از رئیس جمهور سئوال کنند برای خدا سئوال کنند، نه اینکه جنبه دیگری داشته باشد.

آیت‌الله فاضل لنکرانی گفت: سئوال از رئیس جمهور یک حق طبیعی است و در همه دنیا مطرح است. چرا در این مجلس چندین مرحله این موضوع مطرح شده ولی کنار گذاشته شد؟ این نشان دهنده ضعف مجلس و دولت است.

این عضو جامعه مدرسین حوزه بیان داشت: مجلس و دولت طرح سئوال را برای خدا و بدون غرض ورزی‌های دیگر و اضافه و کم کردن عملی کنند. اگر این مسئله راعملی کنند موجب تقویت مجلس و دولت می‌شود.

به گفته آیت‌الله فاضل لنکرانی این سئوال برای تقویت دولت فعلی و دولت‌های آینده مهم است و اگر با این طرح مخالفت کنند معنایش این است که چنین حقی برای مجلس لغو است. معنای این، تخطئه قانون است.

حضور در راهپیمایی ضروری‌تر از سال های قبل است

وی در مورد لزوم حضور باشکوه مردم در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن اظهار داشت: امسال به خاطر حساسیت‌های جدیدی که دشمنان نسبت به انقلاب دارند و به زعم باطل خود می‌خواهند با اعمال تحریم‌ها در مسیر انقلاب خلل ایجاد کنند حضور مردم در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن ضروری‌تر از گذشته است.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) گفت: امیدوارم مردم ما به ویژه قمیها هر سال حضور باشکوهی در انتخابات دارند، امسال نیز جدیتر از سالهای قبل وارد صحنه شوند و اعلام کنند که تحریمها و تهدیدهای دشمنان در اراده قوی ملت ایران خللی ایجاد نمیکند و مردم برای اسلام تا آخر ایستادهاند.