به گزارش ايسنا، رييس قوه قضاييه در جلسه روز چهارشنبه مسوولان عالي قضايي با اشاره به تلاش و توطئههاي هميشگي دشمنان نظام اسلامي ايران براي ايجاد فاصله ميان مردم و مسوولان و کمرنگ جلوه دادن حضور مردم در صحنههاي حساس انقلاب گفت: در هر زمان و مکاني بايد سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي را گرامي بداريم و قطعا مردم هميشه در صحنه ايران نيز با درک شرايط و حساسيتهاي موجود با حضور گسترده در راهپيمايي ۲۲ بهمن اقتدار و صلابت نظام اسلامي را بيش از پيش به نمايش خواهند گذاشت و پيام محکمي به دشمنان خواهند داد که استقلال ايران با حضور و حمايت هميشگي مردمي تضمين شده است و مردم همچنان پاي نظام اسلامي خود ايستادهاند.

وی با تاکید بر این‌که مسوولان نظام اسلامی نیز از «خدمت کردن به مردم خوشحال و خشنود هستند» افزود: مسئولان نظام نیز با افتخار و خشنودی و با پایبندی به اصول و ارزش‌های اسلامی در خدمت مردم هستند چرا که مردم در این نظام باید مورد توجه باشند.

آملی لاریجانی به درپیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز اشاره کرد و اظهار داشت: توجه جدی به توصیه‌های مقام معظم رهبری در بحثتایید صلاحیت‌ها باید مدنظر مسوولان مربوطه و شورای محترم نگهبان قرار گیرد که البته قطعا این اتفاق خواهد افتاد و با توجه کامل صلاحیت‌ها بررسی خواهد شد.

رییس قوه قضاییه به تلاش دشمنان جمهوری اسلامی برای تخریب در روند برگزاری انتخابات و اخلال در آن اشاره کرد و گفت: ‌ مردم با حضور گسترده و هوشیارانه خود در انتخابات و مسوولان با فراهم کردن مناسب مقدمات انتخابات اجازه نخواهند داد که خواب دشمنان در کمرنگ کردن و سرد شدن تنور انتخابات تعبیر شود.

آملی لاریجانی از توجه ویژه روسای کل دادگستری‌ها و دادستان‌های سراسر کشور نسبت به انجام وظایف قانونی در مورد انتخابات و توجه به بحثپیشگیری از وقوع جرم در انتخابات از سوی قوه قضاییه خبر داد و افزود: قوه قضاییه برحسب وظایف قانونی خود و به منظور پیشگیری از وقوع جرم و تخلف و اختلال در روند انتخابات، جریان انتخابات را رصد خواهد کرد که البته این مسئله به معنای دخالت در روند اجرای انتخابات و نظارت بر آن که هر یک بحسب قانون متولی خاصی دارد، نیست.

رییس قوه قضاییه در ادامه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در نماز جمعه تهران «اقتدار و صلابت» را مهم‌ترین خصوصیت سخنان مقام معظم رهبری برشمرد و تاکید کرد: در کل سخنان مقام معظم رهبری صلابت و اقتدار و مقابله با فزونی‌خواهی دشمنان نظام اسلامی موج می‌زد و ما باید شکرگزار این نعمت الهی باشیم که رهبر انقلاب اسلامی با گذشت بیش از ۳۰ سال از انقلاب چنین محکم و استوار با مردم جهان سخن می‌گوید و مقابل تمام زیاده‌خواهی‌ دشمنان نظام می‌ایستد.

آملی لاریجانی تبیین دقیق و جامع وضعیت نظام اسلامی ایران و توجه به پیشرفت‌های علمی و فناوری را از دیگر ویژگی‌های سخنان مقام معظم رهبری توصیف کرد و گفت: با وجود تحریم‌های دایمی دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران و با وجود سختی‌های فراوانی که ملت ایران در پیمودن مسیر کمال خود تحمل کرده اما باز هم استقلال و اقتدار خود را حفظ کرده است و این مساله به جز در سایه توکل به ذات الهی و ایمان اسلامی میسر نبود و اکنون می‌بینیم که دستاورد عظیم این مقاومت، الگو شدن نظام اسلامی در جهان اسلام است.

رییس قوه قضاییه پیشرفت‌ها و خدمت‌رسانی به مردم بویژه در روستاها پس از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و با طرح این پرسش که آیا در زمان رژیم سابق وضع خدمات‌رسانی به روستاها و وضعیت علمی کشور به این گونه بود، اظهارکرد: گرچه شاید بهتر و بیشتر از وضع موجود نیز می‌شد که به مردم خدمت‌رسانی کرد اما با وجود تحریم‌های دائمی و جنگ تحمیلی و سایر توطئه‌ها ملت و مسوولان توانستند در مسیر رشد و تعالی حرکت مستمر داشته باشند.

رییس دستگاه قضایی تاکید کرد: از همه دستاوردهای نظام اسلامی مهم‌تر، گسترش تفکر اسلامی در کل جهان است. اکنون می‌بینیم که مدل اسلامی نظام جمهوری اسلامی ایران در دل‌ها زنده شده است اگرچه غربی‌ها پس از بیداری اسلامی در پی تصاحب این انقلاب‌ها بودند اما مردم مسلمان این کشورها نشان دادند که به ماهیت اسلامی بیداری توجه دارند.

آملی لاریجانی گزارش‌های اخیر برخی رسانه‌های خبری انگلیس درباره آزادی یک روحانی زندانی‌شده در این کشور را نمونه بارزی از نقض حقوق بشر دانست و گفت: بر حسب گزارش‌های منتشرشده این فرد پس از ۱۰ سال بدون دلیل و اتهام مشخصی تنها به خاطر این‌که امنیت کشورشان در خطر بوده زندانی شده و حالا بعد از این مدت طولانی قرار است آزاد شود که این مساله سوای از وابستگی یا عدم وابستگی این فرد به هر گروه و جریانی بار دیگر تناقض در ادعاهای حقوق‌بشری غربی‌ها را آشکار کرد.

وی در ابتدای جلسه امروز مسوولان عالی قضایی با تبریک میلاد پیامبر اکرم اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع) به تشریح مقام عظیم و درجه رفیع پیامبر اسلام(ص) در درگاه الهی و اعتباری نبودن این مقام عظیم پرداخت و گفت: پیامبر گرامی اسلام حقایق عالم را به تمام معنا دریافت و تنزیل الهی را در قالب آیات قرانی شهود کرده و با دستیابی به مقام «رحمه للعالمین» به مقام عالی‌ترین شفاعت کننده بندگان در درگاه الهی رسیده بود.

رییس قوه قضاییه با تاکید بر این نکته که پیامبر اسلام واسطه میان حق و خلق بودند به آیاتی از سوره نجم اشاره کرد که این آیات قرآنی نشان می‌دهد بعد از این‌که پیامبر اسلام(ص) به مقام شامخ و رفیع در هستی رسید، پذیرای وحی الهی شدند.

آملی لاریجانی تفکر و اندیشه الهی در کلام پیامبر گرامی اسلام را موجب کمال انسانی دانست و به تفکر و اندیشه انسانی غرب در مقابل تفکر الهی اشاره کرد و گفت: غربی‌ها از قرن‌ها پیش از این به سمت توجه به استقلال انسانی در مقابل تجلی وحیانی حرکت کردند و توجه به استقلال انسانی را دلیل پیشرفت خود دانستند و افرادی نیز در جامعه خودمان به این بحثگرایش پیدا کردند و تا جایی پیش رفتند که حالا می‌خواهند حق خود را از خداوند متعال بستانند.

وی تفکر اسلامی را تفکری مبتنی بر وحی الهی دانست که در آن انسان به عنوان عبد الهی به مقامی می‌رسد که می‌تواند برای بشریت نسخه شفابخش الهی بیاورد.

آملی لاریجانی ابراز امیدواری کرد که مسلمانان همواره در اقتدای به رسول گرامی اسلام به مراتب بالای کمال انسانی برسند.

در جلسه مسوولان عالی قضایی، معاون اداری و مالی قوه قضاییه گزارشی از وضعیت بودجه سال ۱۳۹۱ و نحوه بررسی آن در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس ارائه کرد که رییس قوه قضاییه خواستار اختصاص بخشی از درآمدهای قوه قضاییه نظیر در آمدهای ثبت و تعرفه‌ها برای جبران کسری بودجه دستگاه قضایی شد.

در ادامه اين جلسه، گزارش رييس و معاونان سازمان بازرسي کل کشور از نحوه عملکرد شوراهاي حل اختلاف مورد بحث و بررسي قرار گرفت که آيتالله آملي لاريجاني در هر بخش توصيههاي لازم را ارائه كرد.