ابراز تردید برایان هوک درباره تحقق هدف آمریکا

برایان هوک، رئیس گروه اقدام ایران در وزارت امور خارجه آمریکا در گفتگو با شبکه تلویزیونی العربیه در دُبی، ادعاهای بی اساس مقامات واشنگتن را علیه کشورمان تکرار کرد و افزود آمریکا با شدت تحریم ها علیه ایران را اعمال خواهد کرد.

هوک در ادامه با اشاره به آنچه نقص رژیم تحریم های ضدایرانی آمریکا در گذشته خواند، گفت: ایران در گذشته تحریم های آمریکا را دور زد، اما این بار ما در حال اتخاذ رویکرد به مراتب قوی تری هستیم. رئیس گروه اقدام ایران همچنین اظهارات مقامات واشنگتن را مبنی بر اینکه تحریم های ضدایرانی آمریکا سال 2019 میلادی تشدید خواهند شد، تکرار کرد.

برایان هوک همچنین درباره اقدام آمریکا در اعطای معافیت تحریمی به مشتریان اصلی نفت خام ایران، گفت هدف از این اقدام حفظ تعادل در بازار جهانی نفت بوده است.

رئیس گروه اقدام ایران در پاسخ به این پرسش که آیاهدف آمریکا از به صفر رساندن میزان صادرات نفتی ایران در مدت 6 ماه، محقق خواهد شد یا خیر، گفت این موضوع به بازارهای جهانی نفت بستگی دارد و افزود واشنگتن در این باره خوشبین است.

برایان هوک همچنین به وجود اختلافاتی میان آمریکا و کشورهای اروپایی در رابطه با تحریم های ضدایرانی واشنگتن اذعان کرد، اما افزود این کشورها علی رغم اختلافات، از تحریم ها پیروی می کنند.