جزئیات جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس با وزیر دفاع

علی نجفی خوشرودی  در تشریح نشست عصر دیروز (سه شنبه، 29 آبان ماه) کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت: این جلسه با حضور امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و به منظور پاسخگویی به سوالات تعدادی از نمایندگان از وی برگزار شد.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی به سوال غلامرضا کاتب نماینده گرمسار و آرادان اشاره کرد و اظهار داشت: سوال وی درباره علت تصرف غیرقانونی مسیر ارتباطی منطقه روستایی خجیر بود که امیر حاتمی در پاسخ تصریح کرد که این جاده اختصاصی نظامی است و در عین حال با توجه به حساسیت منطقه و به منظور رعایت حال مردم، وزارت دفاع آماده همکاری و کمک به مردم است از این رو مقرر شد کارگروه مشترکی به منظور بررسی بیشتر این مسأله تشکیل و در نهایت نماینده سوال کننده، در خصوص قانع شدن یا نشدن اعلام نظر کند.

 

نشست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با حضور  امیر سرتیپ امیر حاتمی

وی در ادامه به سوال علیرضا رحیمی نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس و 26 نفر از نمایندگان اشاره و اظهار کرد: این سوال در خصوص نحوه دسترسی به فیلم اعترافات و مستند مربوط به دو تابعیتی ها و علت پخش آن در جلسه علنی با توجه به اینکه این مستند قبلا توسط سازمان اطلاعات سپاه در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی پخش و اعلام شده بود که محرمانه است.

نجفی خوشرودی ادامه داد: وزیر دفاع در پاسخ رحیمی اظهار داشت با توجه به شرح وظایف وزارت دفاع و پشتیبانی این سوال به وزارت دفاع مربوط نبوده و موضوع به هیات رئیسه مجلس منتقل شده است ضمن اینکه پیگیری از سازمان اطلاعات سپاه نیز صورت گرفته و سازمان مذکور کتبا اعلام کرده هیچ فیلم مستندی در اختیار جواد کریمی قدوسی قرار نداده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم در ادامه به نظر رحیمی درباره پاسخ وزیر دفاع اشاره و بیان داشت: وی به عنوان نماینده سوال کنندگان اظهار داشت که از توضیحات وزیر قانع نشده و مقرر شد موضوع قانع نشدن وی به مدت یک ماه مراعی گذاشته شود و در جلسه ای با حضور فلاحت پیشه، طلایی نیک و نماینده سوال کننده  موضوع مجددا بررسی شود.

وی در ادامه تصریح کرد: سوال هاجر چنارانی در خصوص عدم نظارت و ارزیابی وزارت دفاع بر عملکرد و برنامه های شرکت های زیر مجموعه اتکا بود که در این رابطه فروش یک واحد تولیدی متعلق به فردی به نام کاکاوند به شرکت اتکا در حوزه انتخابیه خانم چنارانی دچار مشکلاتی شده است.

نجفی با اشاره به پاسخ امیر حاتمی اظهار داشت: آقای کاکاوند یک سرمایه گذاری در منطقه انجام داده اند که خیلی موفق نبوده و شرکت اتکا با توجه به نیازمندی های خود تصمیم گرفته این واحد را خریداری کند که ضمن احیای اشتغال در منطقه و کمک به سرمایه گذار نیازمندی های خود را نیز در منطقه برطرف کند که پروسه نقل و انتقال این معامله با ورود حفاظت مقداری طولانی شده ولی این اقدام با دقت و نظارت لازم در حال پیگیری است و انجام خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به نتیجه سوال چنارانی از امیر حاتمی خاطرنشان کرد: وی از پاسخ های وزیر دفاع قانع نشد با این حال کمیسیون دامنه سوال را منطقه ای تشخیص داد.