دوره‌گردی پمپئو در کشورهای همسایه ایران بیانگر شکننده بودن تحریم‌های ثانویه است

مرتضی صفاری نطنزی، در رابطه با دوره‌گردی تیم خزانه‌داری و وزارت خارجه آمریکا درباره تحریم‌های ایران، گفت: وقتی کاخ سفید مجبور می شود معافیت های را برای برخی کشورها در اجرای تحریم های یکجانبه اش درنظر بگیرد، در واقع نشان دهنده شکست در اجرای این امر است.

رفت و آمد تیم های آمریکایی در کشورهای همسایه ایران برای ایجاد هراس است

نماینده مردم نطنز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رفت و آمد تیم های آمریکایی در کشورهای همسایه ایران در راستای ایجاد هراس برای جلوگیری از تعامل و همکاری با کشورمان است، اظهار کرد: متاسفانه برخی شرکت ها نیز تحت این سیاست قرار می گیرند و به سمت کاهش فعالیت با کشورمان حرکت می کنند اما این میزان به اندازه ای نیست که بتواند اختلال ایجاد کند.

تحریم های ثانویه واشنگتن بدون داشتن پشتوانه سازمان ملل است

وی با اشاره به اینکه تحریم های ثانویه واشنگتن بدون داشتن پشتوانه سازمان ملل و صدور قطعنامه علیه ایران است، ادامه داد: باید یادآور شد در گذشته آمریکایی ها توانستند با صدور قطعنامه هایی پرونده کشورمان در شورای امنیت سازمان ملل را باز کنند و بر اساس آن سایر کشورها را با خودشان همراه کنند.

همکاری کشورها برای اجرای تحریم های آمریکا الزام آور نیست

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: این مهم در حالیست که اینبار چنین موضوع وجود ندارد از این رو همکاری هیچ کشوری با ایالات متحده الزامی نیست و اگر کشوری مورد تنبیه آمریکا قرار بگیرد می تواند نسبت به آن واکنش حقوقی داشته باشد.

دوره گردی آمریکایی ها بیانگر شکننده بودن تحریم های ثانویه است

رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بر این اساس باید اذعان کرد که دوره گردی مذکور نشان دهنده شکننده بودن تحریم های ثانویه است زیرا وقتی کشورها از اجرای آن سرپیچی کنند، هیمنه کاخ سفید در عرصه بین الملل شکسته می شود.