سردار نظری: تنها راه مقابله با آمریکا مبارزه است

  سردار سرتیپ پاسدار یعقوبعلی نظری فرمانده سپاه امام رضا(ع) در سخنرانی پیش از خطبه‌های آیین عبادی سیاسی نماز جمعه امروز مشهد در رواق امام خمینی حرم مطهر امام رضا (ع) گفت:در برابر آمریکا سه راه تسلیم، مذاکره و مبارزه را در پیش داریم. تسلیم به معنی گذر از عزت، استقلال، امنیت و اقتدار دفاعی است. مذاکره هم نشان داد پاسخ نمی‌دهد و اهداف ما را تامین نمی‌کند بنابراین راه مبارزه باقی می‌ماند.

وی تصریح کرد:هیمنه و قدرت آمریکا رو به افول و قدرت انقلاب اسلامی رو به ازدیاد است. امروز آمریکا اقتدار سیاسی، نظامی و اقتصادی خود را از دست داده است.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) گفت:سایه حاکمیت دلار هم در حال کوتاه شدن از سر جهان است. آمریکا در همه بخش‌ها رو به اضمحلال می‌باشد و هم اکنون حیاتش در گرو پول‌های عربستان است که اگر نباشد سقوط می‌کند.

سردار نظری اصالت را در مبارزه با دشمن و استکبار ذکر کرد و افزود: مذاکره نباید جایگزین مبارزه شود، اگر مذاکره هم انجام می‌شود در طول مبارزه است. کسی که تعلق خاطر به دنیای غرب دارد نمی‌تواند در خط مبارزه قرار گیرد، زیرا مبارزه برخاسته از دل و فکر است.

وی به هفته گرامیداشت بسیج اشاره و تصریح کرد: تجربه ثابت کرده هرگاه فکر و عمل بسیجی در دستور کار ملت‌ها و مردم قرار گرفته پیروزی‌ها یکی پس از دیگری برای آن‌ها به ارمغان آمده است. مردم فلسطین، لبنان، سوریه و عراق با همین تفکر در برابر دشمنان پیروزی‌ها را به دست آوردند و مردم یمن و بحرین هم بدون شک پیروز خواهند شد.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) گفت: فلسفه بسیج حضور گسترده مردم در همه زمینه‌های انقلاب اسلامی است و باید در زمینه‌های سازمانی و تشکیلاتی حضور هرچه بیشتر آن‌ها را فراهم کنیم.

سردار نظری افزود: هم اکنون پنج هزار و ۷۰۰ پایگاه محلات در بستر مساجد استان، شش هزار پایگاه در واحد‌های آموزشی و ۴۰۰ پایگاه بسیج دانشجویی در کنار ۱۳۱ گردان بیت المقدس برادران و ۱۰۰ گردان کوثر خواهران بسیجی همراه با گروه‌های جهادی بسیج در زمینه‌های مختلف عمرانی، اشتغال و محرومیت زدایی و امنیتی استان فعالیت دارند.