هشدار ذوالنوری به دانمارک و اروپا

مجتبی ذوالنوری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از حمایت دولت دانمارک برای برگزاری همایش توسط یک گروهک تروریستی، اظهار کرد: اقدام دولت دانمارک مبنی بر میزبانی چنین جلسه ای، حمایت آشکاری از تروریسم محسوب می‌شود، آنها باید تاوان این عمل را بدهند.

وی تاکید کرد: وزارت امور خارجه باید به صورت جدی به این موضوع عکس العمل مناسب و به موقعی داشته باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: این اولین باری نیست که دانمارک اقدامات تنش آمیز انجام می‌دهد، آنها سابقه توهین به پیامبر اکرم (ص) را در کارنامه خود دارند و در موارد متعددی با سیاست‌های آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان همراه شده‌اند و علیه جمهوری اسلامی و مسلمانان اقدام کرده اند، در واقع یکی کشور‌هایی که اسلام هراسی به طور جدی در آن وجود دارد، کشور دانمارک است.

ذوالنوری ادامه داد: قطعا مردم ما این کج روی‌های دولت دانمارک را به خاطر خواهند سپرد و رسوایی که حمایت آنها از تروریسم در افکار جهانی ایجاد می‌کند هزینه سنگینی برایشان خواهد داشت.

رئیس کمیته هسته‌ای مجلس در بخش دیگری از صحبت هایش با انتقاد از تعلل اروپایی‌ها برای ایجاد کانال مالی با ایران، گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند، دولت نباید معطل اروپا شود و بنا را بر عدم همکاری آنها بگذارد، لذا ما باید نسبت به استحکام ساخت درونی اقتصاد کشور اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه تکیه بر توانمدی‌های داخلی، تحکیم روابط با کشور‌های دوست، ایجاد ارتباط با کشور‌های منطقه و امضای پیمان‌های مالی دوجانبه با کشور‌ها باید در صدر امور مسئولان باشد، ادامه داد: ما نمی‌توانیم به برجام تکیه کنیم و اگر اروپایی‌ها همکاری نکنند به فکر خروج رسمی از برجام خواهیم بود.