تشکل‌های دانشجویی دانشگاه تهران در 16 آذر چه برنامه‌هایی دارند؟

 رخ دادن وقایع 16 آذر سال 32 در دانشگاه تهران موجب شده که هرساله نگاه ویژه‌ای به برنامه‌های روز دانشجو در این دانشگاه باشد.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران هم ضمن تاکید بر این موضوع در نشستی که به مناسبت 16 آذر برگزار شده گفته است که با دبیران تشکل‌ها هماهنگ شده که برنامه‌های ویژه ۱۶ آذر به دلیل تعطیلی این روز در  ۱۸ آذر ماه برگزار شود. 

در دانشگاه تهران ۵ تشکل دانشجویی ( بسیج دانشجویی، انجمن اسلامی، جامعه اسلامی، انجمن اسلامی مستقل و مجمع دانشجویان عدالتخواه) فعالیت دارند که این تشکل‌ها برنامه‌های ویژه‌ای را برگزار خواهند کرد.

بنابر اعلام معاون فرهنگی دانشگاه تهران بسیج دانشجویی ۱۸ آذر از ساعت ۱۴ تا ۱۷ در تالار فردوسی دانشکده ادبیات میزبان حجت الاسلام محمدقمی، قالیباف، زاکانی، علی عسگری، مهرداد بذرپاش، قاسم سلیمانی، محمد دهقان، علی فروغی، سعید جلیلی و یامین پور خواهد بود.

انجمن اسلامی دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران ۱۸ آذر برنامه خود را ساعت ۱۴ در تالار شهید چمران با حضور مهمانانی، چون عارف، مطهری، ربیعی، محسنی اژه ای، دولت آبادی، الویری، ابتکار، مولاوردی، محمود واعظی، علی نوبخت، لعیا جنیدی، علوی تبار، محمدرضا جلالی پور، محمد مجتهد شبستری و سعید حجاریان برگزار می‌کند. 

جامعه اسلامی دانشگاه تهران نیز برنامه خود را در روز ۱۸ آذر در تالار بهشور دانشکده پردیس علوم با حضور سعید جلیلی، قالیباف، فتاح، حسین شریعتمداری، مخبردزفولی، لنکرانی، عزت الله ضرغامی و انجمن اسلامی دانشجویان مستقل نیز در تالار شیخ انصاری دانشکده حقوق با حضور حسین اشتری و محسن رضایی برگزار می‌کنند. همچنین مجمع عدالتخواه یکشنبه ۱۸ آذر از ساعت ۱۳:۳۰ تا ۱۷ در تالار رجب بیگی با حضور محمدحسین بادامچی، مجتبی احمدی، مجتبی نام خواه، حسام سلامت، مهدی محمدی، ذاکری و امیرحسین ثابتی برگزار می‌شود. 

سرسنگی در خصوص حضور رئیس جمهور نیز گفته است که هنوز جمع بندی صورت نگرفته و احتمالا امسال رئیس جمهور یکی از دانشگاه‌های استانی را برای برنامه ۱۶ آذر انتخاب خواهد کرد. 

وی در خصوص حضور دیگر روسای قوا در دانشگاه تهران گفت: سرسنگی از حضور کم مسئولان در دانشگاه‌ها هم گلایه کرده و ضمن درخواست برای افزایش این رفت و آمد‌ها گفته است که  ما آماده حضور روسای قوا در دانشگاه هستیم کمااینکه قبلا نیز پیگیر حضورشان در دانشگاه بودیم و نظر ما این است که مسئولان به دانشگاه بیایند و با دانشجویان گفتگو کنند. ما هم از این روند استقبال می‌کنیم خوب است که همه مسئولان کشور در بین دانشجویان حضور پیدا کنند.