عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: ایران همواره سردمدار ثبات در منطقه، مبارزه با تروریست و مخالف تجاوز‌های ائتلاف عرب به یمن بوده و کارنامه جمهوری اسلامی در زمینه ایجاد صلح در منطقه درخشان است.

سید حسین نقوی حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در واکنش به صحبت‌های برخی مقامات آمریکایی مبنی بر اینکه ایران حامی تروریسم و تهدیدی جدی برای منطقه است، اظهار کرد: مقامات آمریکایی، با این اظهارات می‌خواهند فرار به جلو کنند، در واقع آن‌ها هستند که با اقدامات مداخله جویانه و بی ثبات کننده خود در منطقه موجب تقویت تروریست، جنگ افروزی، افزایش مناقشات و تخریب اموال مردم منطقه شده‌اند و اکنون در افکار عمومی متهم به پشتیبانی از تروریست‌ها و حامی اصلی جنگ در یمن، عراق و سوریه هستند.

وی افزود: ایران همواره سردمدار ثبات در منطقه، مبارزه با تروریست و مخالف تجاوز‌های ائتلاف عرب به یمن بوده، بنابراین کارنامه جمهوری اسلامی در زمینه ایجاد صلح در منطقه درخشان است و محافل بین المللی بر نقش مثبت ایران در این حوزه تاکید دارند، حالا آمریکایی‌ها در تلاشند، کارنامه درخشان جمهوری اسلامی را خدشه دار و از مسئولیت خود فرار کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در واکنش به خبری مبنی بر اینکه احتمال دارد که کانال سازوکار مالی اتحادیه اروپا فروش نفت ایران را پوشش ندهد، خاطر نشان کرد: اروپایی‌ها موضع‌گیری‌های شفاهی می‌کنند، اما سیاست عملی ندارند.

وی ادامه داد: کانال مالی اتحادیه اروپا پس از ماه‌ها هنوز ایجاد نشده است، اما معتقدم عملیاتی شدن این کانال گام مثبتی خواهد بود، هرچند در برخی از زمینه‌ها موثر نباشد.

نقوی‌حسینی در پایان اظهار کرد: ما در گذشته در آمد‌های نفتی را مدیریت کردیم، اما در یک نظام پولی انتقال صورت نگرفت، بنابراین در صورت برقراری این کانال، مسئله فروش نفت را می‌توان مثل گذشته مدیریت کرد، ضمن اینکه ممکن است گشایش‌های دیگری صورت گیرد.