نطق پیش از دستور لاریجانی امروز 11 آذر 97

علی لاریجانی در نطق پیش از دستور خود در نشست علنی امروز مجلس (11 آذر 97) با تبریک روز مجلس، گفت: در 100 ساله اخیر قیام‌های بزرگی به رهبری روحانیت در ایران صورت پذیرفت مثل نهضت تنباکو به رهبری میرزای شیرازی یا قیام مشروطیت به رهبری مراجع نجف و تهران یا حرکت شهید شیخ فضل‌الله نوری یا انقلاب عراق به رهبری میرزای شیرازی یا حر کت‌های انقلاب مرحوم مدرس در چند دوره مجلس که اتفاقا از حساس‌ترین دوران تاریخ ایران بود و همینطور قیام مرحوم خیابانی و قیاممیرزاکوچک خان جنگلی.

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در هر یک از این قیام‌ها نکته‌های آموختنی نهفته است و دانستن آنها ضرورت دارد و به همین جهت رهبر معظم انقلاب به جوانان بخصوص دانشجویان توصیه فرمودند با تاریخ آ‌شنا شوید، تاریخ درس است از تاریخ درس‌های بسیاری می‌توان آموخت. 

وی ادامه داد: ملک‌الشعرای بهار درباره شهید مدرس می‌گوید (یکی از شخصیت‌های بزرگ ایران که از فتنه مغول نظریش بدان کیفیت و استعداد و تمامی وجوه از حیث صراحت لهجه و شجاعت و ویژگی‌های فنی در علم سیاست و خطابه و امور اجتماعی دیده نشده سید حسن مدرس است. ما رجال اصلاح‌طلب و شجاع وفداکاری مانند امیرکبیر، سیدجمال، ملک ‌المتکلمین و ... داشته و داریم اما مدرس از حیث تمامی امور چیز دیگری بود).