ایرانیان؛ دنیا را متحیر کردند

استقبال خوب مردم از جشن انقلاب باعث شد گروههای شرکت کننده با سردادن شعار" مردم انقلابی تشکر تشکر" قدردان این حضور باشند به طوریکه گزارش حضور مردم در شهرهای مختلف نیز حاکی از متفاوت بودن مراسم امسال با سالهای گذشته است.

به گزارش افکار نیوز به نقل از مهر، حضور گسترده مردم تهران در مسیرهای راهپیمایی به قدری متراکم و همراه با ازدحام جمعیت بود که شاید بتوان این حضور را بی نظیرترین حضور و همراهی مردم در جشن پیروزی انقلاب اسلامی دانست.

براساس مشاهدات خبرنگاران مهر و گزارش های ارسالی آنان، جمعیت حاضر در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال برخلاف سالهای گذشته از همان دقایق اولیه آغاز مراسم در ساعت ۹ صبح، در خیابان آزادی و مسیرهای منتهی به آن، بسیار متراکم و در تمام باندهای خیابان آزادی وجود داشت.

در سالهای گذشته حضور جمعیت در خیابان آزادی و خیابان های اطراف آن تقریبا از ساعت ۱۰:۳۰ خود را نشان می داد اما حضور مردم در مراسم امسال در همان دقایق اولیه چشم گیر بود و تا ساعت پایان سخنرانی رئیس جمهور هم سیل جمعیت از چهارراه ولی عصر به سمت میدان انقلاب در حرکت بود.

مسیر شمالی میدان آزادی که نسبت به مسیرهای انتخاب شده تقریبا یک مسیر فرعی است، امسال بسیار متراکم تر و پرجمعیت تر از هر سال بود. در این مسیر که هر سال جمعیت حاضر در راهپیمایی را حداکثر تا میدان صادقیه به خود می دید امسال جمعیت متراکم را بالاتر از میدان صادقیه و تا تقاطع خیابان مرزداران در خود جای داده بود.

ازدحام جمعیت تا حدود زیادی هم کار را برای خبرنگاران و عکاسان سخت کرده بود. به طوریکه تعداد زیاد شرکت کنندگان و بسته شدن مسیرها مانع از هماهنگی خبرنگاران با یکدیگر می شد. خبرنگاران در فاصله دو متری هم یکدیگر را در بین جمعیت گم می کردند. خبرنگاران امسال مجبور بودند بسیار پرجنب و جوش تر از هر سال برای پوشش خبری حضور مردم فعالیت کنند.

حضور کودکانی که پوسترهایی با شعار " ما یک داشمند هسته ای هستیم " و یا جوانانی که تصویر شهید احمدی روشن را به عنوان ماسک بر صورت خود قرار داده بودند از نکات جالب دیگر راهپیمایی اامسال بود.

حضور تیپ های مختلف پوششی و قشرهای مختلف مردم در راهپیمایی امسال از دیگر نکات برجسته راهپیمایی امسال بود.

استقبال خوب مردم از جشن انقلاب باعثشد گروههای شرکت کننده با سردادن شعار " مردم انقلابی تشکر تشکر " قدردان این حضور باشند. گزارش حضور مردم در شهرهای مختلف نیز حاکی از تفاوت مراسم امسال با سالهای گذشته دارد.

جمعیت حاضر در مراسم پس از پایان سخنرانی رئیس جمهور در بخش های مختلف مسیرهای مشخص شده، نماز ظهر و عصر را اقامه کردند.

علی رغم حضور گسترده خبرنگاران و عکاسان و تصویر برداران خارجی در راهپیمایی امسال، تا ساعت ۱۲:۳۰ هیچ کدام از رسانه های خارجی به پوشش خبری این مراسم نپرداختند و صرفا به پوشش سخنرانی رئیس جمهور اکتفا کردند.