ادامه تلاش‌های آمریکا برای توقیف دارایی‌های ایران

 آمریکا در تلاش است با برگزاری دادگاهی، ایران را به پرداخت غرامت به خانواده‌های بیش از هزار نظامی کشته‌شده و یا آسیب‌دیده این کشور در خاک عراق، محکوم کند.

این افراد در دادخواستی که به دادگاه ارائه کرده‌اند، مدعی شدند این نظامیان آمریکایی بر اثر تسلیحات تأمین شده توسط ایران و گروه‌های نظامی که ایران آموزش داده کشته و یا زخمی شده اند. این دادگاه که قرار است در سه جلسه تشکیل شود، از روز دوشنبه آغاز خواهد شد. یک شرکت حقوقی کوچک از ایالت نیوجرسی و یک وکیل ازایالت  آرکانزاس تلاش دارند با طرح این شکایت، ایران را در رابطه با قطع عضو و یا کشته شدن بیش از هزار نظامی آمریکایی در خاک عراق در فاصله بین سال های 2004 تا 2011 میلادی محکوم کنند.

در ادامه این گزارش آمده است در این دادگاه که برخلاف دادگاه های معمول است، ایران برای دفاع از خود وکیلی نخواهد داشت. افزون بر این، این دادگاه دارای هیأت منصفه نیز نخواهد بود! وکلای خانواده های نظامیان آمریکایی به طرح اتهامات خود در برابر کالین کالر-کاتلی، قاضی دادگاه ناحیه ای در آمریکا خواهند پرداخت. در این دادخواست تقاضای دریافت 10 میلیارد دلار غرامت از ایران شده تا از بانک‌های طرف معامله با ایران توقیف و به شاکیان این پرونده شود.