اسرائیل خواهان تحریم جهانی نفت ایران

به گزارش پرس تی وی به نقل از جرازلم پست، دني آيالون در ديدار با مقامات ارشد دولت کلمبيا در شهر بوگوتا بر اقدام کشورهاي منطقه امريکاي جنوبي براي اعمال تحريم عليه نفت ايران تاکيد کرد و گفت کلمبيا از همپيمانان استراتژيک اسرائيل در منطقه امريکاي لاتين به شمار ميآيد.

این مقام اسرائیلی همچنین از کلمبیا خواست برای مقابله با شوک در بازارهای جهانی انرژی پس از اعمال تحریم‌های نفتی علیه ایران که ممکن است بحران منطقه‌ای و افزایش بهای نفت خام را به دنبال داشته باشد، میزان تولید نفت خام خود را افزایش دهد.

کلمبیا هم اکنون ریاست کمیته‌ای را در سازمان ملل برعهده دارد که بر تحریم‌های این سازمان علیه ایران و سودان نظارت می‌کند. کلمبیا همچنین هم اکنون یکی از اعضای غیردائم شورای امنیت سازمان ملل به شمار می‌آید.

امریکا، اسرائیل و متحدان‌شان ایران را به تلاش برای دست‌یابی به سلاح‌های اتمی متهم می‌کنند و از این ادعاها برای اعمال چهار دور تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل علیه تهران استفاده کرده‌اند.

اين در حالي است که ايران بارها اين ادعاها را رد و تاکيد کرده است فعاليتهاي اتمياين کشور فقط اهداف غيرنظامي را دنبال ميکند.