پارلمان ایران احمدی نژاد را کباب می کند! + سند

به گزارش افکار نیوز به نقل از جام نیوز، وب سایت "یاهو" (yahoo) پنجشنبه نهم فوریه (۲۰بهمن) خبری را درباره طرح سؤال از رئیس جمهور ایران توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی به نقل از الجزیره انعکاس داد. در این خبر که با تیتر خاص "پارلمان ایران احمدی نژاد را کباب می کند" در باکس اخبار برگزیده یاهو منتشر شد، آمده است: برای اولین بار در نوع خود از سال ۱۹۷۹، پارلمان ایران محمود احمدی نژاد را برای بازخواست در مورد یک فهرست طولانی از اتهامات، از جمله سوء مدیریت اقتصادی، احضار کرده است. این درخواست از طرف گروهی از قانونگذاران برای بررسی سیاست ها و تصمیم گیری های احمدی نژاد و تحت فشار همان مردمی که او را به قدرت رساندند، مطرح شده است. این نیز بخشی از پشت صحنه جنگ قدرت در ایران در آستانه انتخابات پارلمانی پیش رو و انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۳ است.
بنا بر این گزارش، " محمدرضا باهنر " معاون اول پارلمان اسلامی ایران، روز سه شنبه گفت: «نمایندگان مجلس از احمدی نژاد می خواهند به سؤالات اقتصادی از قبیل دور زدن بودجه ویژه متروی تهران و حمل و نقل عمومی، همچنین راجع به تصمیم گیری های خود در عرصه سیاست خارجی و داخلی پاسخ بدهد. تمام مقدمات مورد نیاز برای حضور رئیس جمهور در جلسه علنی فراهم است و مذاکرات مجلس از رادیو دولتی ایران پخش خواهد شد.»
وب سایت یاهو می افزاید: «احضاریه ای برای احمدی نژاد فرستاده شده است و با توجه به قانون ایران و آئین نامه پارلمان، او یک ماه برای حاضر شدن در صحن پارلمان فرصت دارد.»
یاهو در ادامه به نقل از الجزیره می نویسد: «از احمدی نژاد درباره تعلل ۱۱ روزه اش در برابر تقاضای رهبر عالی ایران آیت الله علی خامنه ای برای ابقای حیدر مصلحی وزیر اطلاعات، که در سال ۲۰۱۱ توسط احمدی نژاد اخراج شد، و همچنین علت برکناری ناگهانی منوچهر متکی وزیر امور خارجه سابق در طول سفر به آفریقا سؤال خواهد شد.»
این وب سایت اضافه می کند: «احمدی نژاد و سیاست های او هدف انتقاد قانونگذاران، روحانیون و رسانه های دولتی هستند. منتقدین می گویند دولت او حجاب اسلامی را ترویج نکرده و زنان را به پوشش سنتی فرا می خواند و ناسیونالیسم ایرانی را به جای ارزش های اسلامی تبلیغ می کند.»
یاهو در خاتمه می نویسد: «اعضای پارلمان همچنین از رئیس جمهور ایران درباره دلایل کاهش رشد اقتصادی خواهند پرسید و راجع به روابط او با اسفندیار رحیم مشایی - که دخترش عروس احمدی نژاد است - توضیح خواهند خواست. مخالفان احمدی نژاد می گویند کوشش او برای ریاست جمهوری بعد از دوره خودش که سال آینده به پایان می رسد، بر حمایت از مشایی استوار است.»

گفتنی است استفاده نمایندگان مردم از ظرفیت های قانونی، بیش از آنکه نشانه جنگ قدرت در ایران باشد - چنان که رسانه های بیگانه جلوه می دهند - شاهدی بر مردمسالاری، قانونمداری و انعطاف پذیری نظام مترقی جمهوری اسلامی است. استقبال رئیس جمهور منتخب از حضور در صحن مجلس نیز نشانگر پاسخگو بودن خدمتگزاران ملت در برابر پرسش های وکلای مردم در مجلس شورای اسلامی می باشد.
اساسا اصطلاح " جنگ قدرت " در نگرش مکتبی فعالان سیاسی معتقد به نظام اسلامی جایگاهی ندارد بلکه رقابت در جهت جلب اعتماد و رضایت مردم، اصلی ترین و تعیین کننده ترین مؤلفه در کنش های سیاسی و اجتماعی آن ها به شمار می رود.
سرویس سیاسی جام نیوز خاطرنشان می کند که وب سایت یاهو بعد از انتخاب تیتر یادشده توسط کاربر و کلیک کردن بر خبر، در اقدامی تأمل برانگیز و صدالبته غیرحرفه ای، تیتر خود را تغییر داده و عبارت " احضار احمدی نژاد به پارلمان ایران " را بر پیشانی خبر خود درج می نماید. ظاهرا یاهو متوجه میزان شیطنت به کار رفته در انتخاب تیتر بیرونی هست و برای کاستن از غلظت آن، پس از ورود خواننده، عنوان را تعدیل می کند.