قالیباف: ضعف مدیریتی در کشور یک چالش اساسی است

محمدباقر قالیباف شامگاه سه‌شنبه در جمع فعالان فرهنگی استان کرمان در موزه دفاع مقدس با اشاره به اینکه خدا را شاکرم که توفیق حاصل شد تا در جمع مردم استان کرمان به‌ویژه جوانان پویا، پرتلاش و فعال کرمانی حضور پیدا کنم اظهار داشت: در شرایطی که کشور در آن قرار دارد وظیفه دارم به‌عنوان فردی که از مسائل کشور و چالش‌های به‌وجود آمده آشنایی دارم و نکاتی را بیان کنم که جنبه شعاری ندارد.

وی با بیان اینکه باید بگویم که این شرایط کشور و سختی‌های به‌وجود آمده قابل مدیریت و اداره است گفت: در همین شرایط تحریم هم ظرفیت ما به‌گونه‌ای است که می‌توانیم در یک دوره چهار ساله کشور را به نقطه قوتی در حوزه اقتصادی برسانیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه متاسفانه امروز به خانواده‌های ضعیف جامعه روزبه‌روز اضافه می‌شود و این مسئله تبعات اجتماعی بیشتری به دنبال دارد افزود: باید مردم را با مدیریت اقتصادی به جامعه و کشور امیدوار کرد و این ظرفیت هم در حوزه نیروی انسانی و هم در منابع مادی ما وجود دارد که استفاده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه ضعف مدیریتی در کشور یک چالش اساسی و دلسوز نبودن مدیران دغدغه مردم است عنوان کرد: مدیران باید به فکر حل دغدغه مردم باشند نه اینکه دغدغه خود را برطرف کنند.

قالیباف با اشاره به اینکه مدیران دغدغه‌مند مردم نبوده و مردم آن را لمس می‌کنند گفت: بعضی‌ها هستند که نمی‌توانند تصور کنند که چگونه برخی از مردم وقتی شب می‌خوابند گرسنه هستند.

وی با بیان اینکه امروز کشور ما در بحث دولت آنقدر فربه، سنگین و تمرکزگرا در عرصه‌های مدیریتی است که با این ویژگی‌ها نمی‌شود کشور را اداره کرد خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) اوایل دهه شصت با این مضمون به مردم فرموند که «بر رژیم پهلوی پیروز شدیم و جمهوری اسلامی ایجاد شد، اما خطر اصلی ما غرب‌زدگان هستند».

شهردار اسبق تهران با اشاره به اینکه امام (ره) غرب‌زدگان را از همان اول انقلاب تهدید دانستند گفت: امروز نیز جریانی در کشور وجود دارد که در فعالیت‌های خود تحت تاثیر نظام سرمایه‌داری بوده و منطبق بر سنت‌های الهی حرکت نمی‌کنند و این افراد در گذشت زمان از نظام فاصله گرفتند.

وی با بیان اینکه خیلی مهم است که انسان تا آخر ایمان به خدا داشته باشد، اما بعضی‌ها ظاهر اسلامی دارند، اما خمیرمایه اصلی آن‌ها فرهنگ غربی است تصریح کرد: امروز جمهوری اسلامی گرفتار دو لبه قیچی تند تحجر و لیبرالیسم است که دارند ریشه اسلام را می‌زنند.

قالیباف با اشاره به اینکه دولت باید بداند که مذاکره با دشمن یک روش مذاکره است گفت: آن روزی که پشت میز مذاکره نشستیم اگر می‌دانستیم که مذاکره نوعی مبارزه برای رسیدن به پیروزی است امروز دچار مشکلات نمی‌شدیم و مجبور نبودند حل مشکلات اقتصادی را سیاسی جلوه دهند تا عیب خود را بپوشانند.

وی با بیان اینکه ملت ایران هیچ وقت ذلت را نمی‌پذیرد آن هم ملتی که پیرو مکتب اسلام و امام حسین (ع) است افزود: ما هر چه که داریم از برکت انقلاب و اسلام است و صاحب هیچ کدام از بحث‌های ظاهری و مدیریتی نیستیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه تاریخ کشور ما نشان داده که تشکیلات حزبی به آن معنای حزبی بودن جواب نمی‌دهد و بیشتر گفتمان و جریان‌های فکری است که حاکم بوده است گفت: کار را باید دست جوانان سپرد و از نیرو‌های جوان در کشور استفاده کرد.

وی با بیان اینکه جوانان ما هم باید بدانند که اگر از تجربه بزرگان استفاده نکنند موفق نخواهند شد افزود: امروز باید دست در دست هم به پیش برویم و نباید در جریان انقلابی کشور انشقاق ایجاد کنیم بلکه باید با منطق با مسائل برخورد کنیم.

محمدباقر قالیباف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و شهردار اسبق تهران در بدو ورود به کرمان در حرم شهدای گمنام کرمان حضور پیدا کرده و به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.