روسیه: غرب هیچ مدرکی برای متهم کردن ایران ندارد

«فئودور استرزیزوفسکی» سخنگوی هیأت نمایندگی دائم روسیه در سازمان ملل، در واکنش به جلسه‌ محرمانه‌ شورای امنیت که دیروز بنا به درخواست فرانسه و انگلیس علیه برنامه موشکی ایران تشکیل شد؛ گفت: روسیه اطلاعی مبنی بر اینکه ایران در تاریخ اول دسامبر (۱۰ آذر)، موشک بالستیکی با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای آزمایش کرده است، ندارد.

وی همچنین تاکید کرد که فرانسه و انگلیس هم مدرکی مبنی بر انجام این آزمایش از سوی ایران ارائه ندادند.

استرزیزوفسکی افزود: به جای توسل به تهدید و تحریم، روسیه همه طرفین درگیر را به گفتگو (با ایران) بر مبنای احترام متقابل ترغیب می‌کند.

وی افزود: ما آنگونه که شرکای غربی می‌گویند، باوری به اینکه ایران قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت را نقض کرده است، نداریم. حال آنکه این قطعنامه نیز ایران را از فعالیت‌هایی در راستای پرتاب موشک‌هایی با قابلیت هسته‌ای منع نکرده و (تنها) به پرهیز از انجام آنها ترغیب می‌کند.  

وی همچنین به این موضوع استناد کرد که آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز بارها صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران را تایید کرده است.

اظهارات استرزیزوفسکی درحالی ایراد شد که نمایندگان فرانسه و انگلیس در جلسه‌ای که دیروز پشت درهای بسته تشکلیل شد از اینکه برنامه موشکی ایران را ناقض قطعنامه ۲۲۳۱ بدانند، بازمانده و تنها مدعی شدند که اقدامات ایران با قطعنامه مورد نظر «ناسازگار» است.

این درحالی است که آمریکا همچنان بر ادعای خود مبنی بر نقض این قطعنامه از سوی ایران پافشاری می‌کند!