به گزارش مشرق، يک روزنامه ايرلندي اخيراً موضوعي را منتشر کرده که پرده از جنايت جديد صهيونيست ها برمي دارد. انتشار اين خبر حاکي از آن است که رژيم صهيونيستي علاوه بر کشور آذربايجان و سرزمين هاي اشغالي، منطقه بکر ديگري را براي قاچاق اعضاي بدن کشف کرده و اکنون با فاش شدن اين مطلب مدعيان حقوق بشر در برابر يک آزمون بزرگ قرار گرفته اند.
چند روز پیش روزنامه «ایریش تایمز» فاش کرد: پلیس آفریقای جنوبی موفق به کشف بزرگ ترین مرکز خدمات درمانی این کشور در زمینه قاچاق اعضای بدن شده که با یک شبکه اسرائیلی همکاری داشته است.
براساس این گزارش، مرکز خدمات درمانی(Net care) آفریقای جنوبی و مدیر اجرایی آن متهم هستند که اعضای بدن را به اسرائیلی های ثروتمندی فروخته اند.
بنابر اظهارات دادستان کل مسئول رسیدگی به این پرونده، شبکه قاچاق اعضای بدن در ابتدا اتباع کم درآمد اسرائیلی را به عنوان طعمه برای تامین اعضا قرار می داد، اما در مراحل بعد افراد نیازمند کشورهای برزیل و رومانی با پرداخت مبلغ بسیار کمتری طعمه این شبکه قرار می گرفتند.
ریچارد فریدلند، رئیس بیمارستان «نت کر»، که بزرگترین بیمارستان آفریقای جنوبی به شمار می آید، از اصلی ترین متهمان این پرونده است.
وی درباره این موضوع گفته است: در ازای انجام هر عمل جراحی، مبلغ منعقد شده در قرارداد به پزشک جراح پرداخت شده است.
پیگیری این پرونده ها با هفت سال تحقیق و جستجوی مداوم نیروهای پلیس آفریقای جنوبی درباره عمل های جراحی غیرقانونی در بیمارستان «سنت آگوستین» در دوربان که تحت نظارت یک شبکه قاچاق اعضای بدن اسرائیلی فعالیت داشت، آغاز شد. همچنین پنج پزشک این کشور به جرم انجام عمل جراحی غیرقانونی پیوند اعضای بدن انسان و قاچاق کلیه بیماران به نفع ثروتمندان اسرائیلی بازداشت شده اند.
دادستان کل در ادامه تصریح کرده است، اتباع اسرائیلی در ازای دریافت ۲۰ هزار دلار، کلیه خود را می فروختند، در حالی که شهروندان بی بضاعت برزیل و رومانی حاضر بودند، با دریافت ۶ هزار دلار، کلیه خود را بفروشند.
آخرین گزارش ها حاکی از آن است که حدود ۲۵ هزار کودک اوکراینی در دو سال گذشته از سوی این شبکه غیرقانونی برای قاچاق اعضای بدنشان به اسرائیل منتقل شده اند.
این خبر در حالی منتشر می شود که چندی پیش نیز اعلام شد: یک باند صهیونیستی به رهبری «منیر زمیر» ژنرال ارتش رژیم صهیونیستی از سالها پیش با اعزام مخفیانه گروه هایی به جمهوری آذربایجان به تجارت اعضای بدن مردم جمهوری آذربایجان اقدام می کردند.
اعضای این باند صهیونیستی با شناسایی افراد فقیر و بی بضاعت و با وعده پرداخت صدها هزار دلار در قبال فروش کلیه شان، آنها را از جمهوری آذربایجان خارج و به کشورهایی نظیر فیلیپین و اکوادور می فرستادند.
براساس این گزارش اعضای این باند پس از خارج کردن اعضای بدن این افراد، تعدادی از آنها را کشته، تعدادی را نیز بدون دادن پول یا با دادن مبلغ ناچیز رها می کردند. گفته می شود علاوه بر ژنرال منیر زمیر، ۵ صهیونیستی دیگر از جمله «نتانل مویال» و «ایلیا رافائلی» در این باند عضویت دارند.
در سال ۲۰۰۶ نیز برخی از مطبوعات آذربایجان از دست داشتن دیپلمات های سفارتخانه های رژیم صهیونیستی و آمریکا در باکو در قاچاق انسان خبر دادند. به دنبال افشا شدن این موضوع سفیران آمریکا و رژیم صهیونیستی در باکو تغییر یافته و دو تن از کارمندان محلی آذری سفارت آمریکا نیز توسط افراد ناشناس ترور شدند. اگر چه آن زمان مطبوعات باکو خبر دادند که ترور این افراد به علت اطلاع آنها از اسرار شبکه قاچاق سازمان توسط ماموران موساد و سیا صورت گرفته است.
براساس این گزارش مافیای صهیونیستی قاچاق انسان، کودکان معصوم را از شهرهای مختلف مانند باکو، گنجه، لنکران و… به بهانه فرزندخواندگی به فلسطین اشغالی و اروپا قاچاق کرده و اعضای بدن آنها را به قیمت های کلان به مشتری های یهودی و اروپایی می فروشند.
سازمان ملل در سال ۲۰۰۶ در گزارشی تحت عنوان قاچاق انسان؛ الگوهای جهانی، رژیم صهیونیستی را در میان رژیم هایی که مقصد قاچاقچیان انسان به شمار می روند در زمره ۱۰ طرف نخست قرار داد.
به گزارش خبرگزاری ها در این راستا در پی افزایش انتقادها، پارلمان رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۰۶ در گزارشی اعلام کرد سالانه حدود پنج هزار زن و دختر جوان از کشورهایی مانند ازبکستان، جمهوری آذربایجان، اوکراین، مولداوی، فیلیپین و تایلند از طریق مرز مصر و پروازهای مستقیم باکو - تل آویو وارد مناطق اشغالی شده و در سراسر این مناطق و اروپا توزیع می شوند.
در فروردین ماه سال جاری نیز روزنامه هاآرتص، در گزارشی اعلام کرد: یک باند شش نفره به اتهام قاچاق اعضای بدن انسان توسط پلیس رژیم صهیونیستی دستگیر شد. در بین این افراد یک افسر ذخیره ارتش رژیم اسرائیل و دو وکیل دیده می شوند.
این افراد در ارتباط با پرونده تجارت اعضای بدن انسان در شمال سرزمین های اشغالی که به دنبال شکایت یک زن صهیونیست افشا شد، دستگیر شده اند.
این زن ۵۰ ساله از سوی باند مذکور برای فروش کلیه اش پیشنهاد ۱۰۰ هزار دلاری دریافت کرده، اما پس از عمل جراحی چنین پولی دریافت نکرده است.
در همین حال پلیس رژیم صهیونیستی از وجود چندین پرونده مشابه مرتبط با این باند خبر می دهد. براین اساس پلیس پس از تحقیق به شبکه بزرگی از قاچاقچیان اعضای بدن انسان برخورد کرده که هسته اصلی آن را ماموران اطلاعاتی، قاچاقچیان و حقوقدانان اسرائیلی تشکیل می دهند.
مسئولان قضایی آفریقایی جنوبی، مقامات این بیمارستان را به پرداخت حدود ۸ میلیون پوند معادل یک میلیون و یک صد هزار دلار جریمه نقدی محکوم کرده اند.
مهم ترین اتهام پزشکان بیمارستان «نت کر» در استان کوازولو ناتال، مربوط به قاچاق اعضای بدن پنج کودک بیمار از این مرکز درمانی می شود.
دیگر اتهامات مربوط به ۱۰۹ عمل جراحی اعطای عضو است که در خلال سال های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۳ میلادی در این بیمارستان صورت گرفته است.
این در حالی است که تعدادی از نظامیان ارتش اسرائیل نیز به قاچاق اعضای بدن بازداشت شدگان فلسطینی، متهم شده اند.
قاچاق اعضاي بدن انسان از تجارت هاي پرسود در سراسر جهان است که سالانه درآمد غيرقانوني فراواني را براي سودجويان به ويژه در کشورهاي فقير همچون کشورهاي آفريقايي به همراه داشته است.