پیام اجلاس مبارزه با تروریسم به دنیا

دستیار ارشد رئیس مجلس در امور بین‌الملل با اشاره به برگزاری دومین اجلاس روسای مجالس ۶ کشور آسیایی در تهران گفت: پارلمان‌های کشورهای عضو موظف می‌شوند دولت‌ها را ملزم کنند به اینکه دستگاه‌های امنیتی و مراکز ملی مبارزه با تروریسم در کشورها فعالانه، رویکرد نوین مسئله مبارزه با چالش تروریسم را ریشه یابی و آن را مورد پیگیری قرار دهند.

حسین امیرعبداللهیان دستیار ارشد رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل در حاشیه دومین کنفرانس رؤسای مجالس 6 کشور آسیایی (افغانستان، ایران، پاکستان، ترکیه، چین و روسیه) برای مبارزه با تروریسم در جمع خبرنگاران گفت: این اجلاس همانطور که از اسمش پیداست بخش مبارزه با تروریسم و ارتباطات منطقه ای را در دستور کار دارد.

وی افزود: قرار است در حوزه مبارزه با تروریسم اولا پارلمان ها اقدام به قانون‌گذاری های قوی تر و موثرتر اقدام کنند و دولتها را ملزم کنند تا مراکز ملی مبارزه با تروریسم در کشورهای عضو فعالانه و منسجم تر عمل کنند.

ثانیاً در حوزه ارتباطات منطقه ای قرار است در راستای توسعه رفاه اجتماعی و اقتصادی این اجلاس توصیه هایی را داشته باشد و دولت ها هم در حوزه اجرا بتوانند اقداماتی را در حوزه توسعه و توسعه پایدار انجام دهند تا از این مسیر مبارزه با چالش تروریسم مورد تاکید و توجه قرار گیرد.

امیر عبداللهیان تصریح کرد: در شرایطی که آمریکایی‌ها و برخی کشورهای غربی رفتار دوگانه ای در موضوع تروریسم دارند و ترامپ تلاش زیادی را برای اعمال سیاست ایران هراسی و انزوای جمهوری اسلامی ایران دنبال می‌کند این اجلاس پیام دیگری دارد و آن اینکه جمهوری اسلامی ایران به طور فعال با همه دنیا تعامل می‌کند؛ از جمله با کشورهای منطقه و به ویژه با همسا‌یگان.

وی اظهار داشت: بحث مواد مخدر، فضای سایبری و توجه به موضوع مبارزه با تروریسم و تاثیراتی که قاچاق مواد مخدر و استفاده از فضای سایبری توسط تروریست‌ها وجود دارد از دیگر مسائل این اجلا