پشت پرده گزافه گویی ترامپ علیه ایران / آمریکا به دنبال بازی سازش

گروه سیاسی- ترامپ در آخرین سخنان خود درباره تحریم ها و برجام سخن گفته تا مذاق صهیونیستها را شیرین کند.

به گزارش افکارنیوز، وی در سخنانی در مراسم حنوکا، از اعیاد یهودیان که در کاخ سفید برگزار شد، با توصیف رژیم صهیونیستی به عنوان "یک دموکراسی پویا در قلب خاورمیانه" و ضمن حملات لفظی شدید علیه ایران، از خروج ایالات متحده از توافق هسته‌ای  برجام  دفاع کرد و آن را تصمیمی ضروری دانست.

ترامپ گفت: ما از توافق وحشتناک هسته‌‌ای با ایران بیرون آمدیم، این توافقی بسیار بسیار وحشتناک بود که نمی‌بایست هرگز بسته شود.

رئیس جمهوری آمریکا با دفاع از تحریم‌های ظالمانه و ضد انسانی آن کشور علیه مردم ایران اظهار داشت: ما شدیدترین تحریم‌ها را وضع کرده‌ایم، ما تحریم‌هایی را علیه ایران به اجرا گذاشته‌ایم که کمتر کشوری تا کنون به این شدت تحریم شده است.

اما وی در این مراسم تنها به تحریمهایی که علیه ایران اعمال کرده بسنده نکرد و بار دیگر در سخنانی مضحک و ادعایی پوچ اظهار داشت که " ما نباید اجازه دهیم ایران هرگز به تسلیحات هسته‌ای دست یابد، نمی‌توانیم بگذاریم بزرگترین حامی تروریسم در جهان، رژیمی که مرتبا شعار مرگ بر آمریکا سر می‌دهد و همواره اسرائیل را به نابودی تهدید می‌کند و مدام فریاد مرگ بر اسرائیل می‌کشد به اسلحه اتمی دست یابد؛ اجازه نخواهیم داد چنین چیزی وقوع پیدا کند."

ترامپ ادعای خود مبنی بر حمایت ایران از تروریستها را زمانی مطرح می کند که برای بسیاری از ملتهای جهان و بر اساس تحلیل تحلیلگران و اعتراف سردمداران گذشته کاخ سفید واضح و روشن است که آمریکا نقش کلیدی در حمایت از تروریستها دارد.

حتی هیلای کلینتون صریحا عنوان کرده بود که آمریکا  نقش کلیدی در شکل گیی گروه های ترویستی چون طالبان، القاعده و داعش داشته است و همواره از رژیم صهیونیستی به عنوان تروریسم دولتی حمایت میکند. 

ترامپ در حالی سخن از تحریم ها و فشارها بر ایران می زند که چشم امید به غرب گراهای ایران دارد تا شاید با فشار برخی لیبرال های اصلاح طلب بتواند ایران را دوباره به میز مذاکره کشانده و به سازش بکشاند.

این پروژه زمانی مشخص می شود که از یاد نبریم برخی اصلاح طلبان نامه ای به وی نوشتند و خواستار مذاکره مستقیم شدند.

به نظر می رسد آمریکایی ها بازی سازش را به راه انداخته تا از طرفی تهدید و ارعاب و تحریم را در دستور کار خود قرار داده و توسط عمال داخلی خود فشار بیاورند که مسئولان کشور حاضر شوند با آمریکا مذاکره و نهایتا سازش کنند.