خط و نشان نقوی حسینی برای غرب

سید حسین نقوی حسینی با اشاره به هشدار رییس جمهوری به تحریم کنندگان ایران نسبت به آوار مواد مخدر، بمب‌، تروریسم و مهاجرت در صورت آسیب دیدن توانایی ایران در حوزه‌ مبارزه با مواد مخدر و تروریسم، گفت: طی دهه‌های گذشته همه محافل بین‌المللی اعتراف داشتند که جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با قاچاق و انتقال مواد مخدر به غرب هزینه‌های سنگینی داده است.

وی افزود: افغانستان و پاکستان از جمله مکان‌های مهم و اولیه در انتقال مواد مخدر از کریدور عبوری ایران هستند که در این بین ایران برای مبارزه با عبور مواد مخدر به کشورهای غربی هزینه‌ها و خسارات بسیار بالای مالی و جانی داده و شهدای زیادی را تقدیم کرده است .

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همه کشورها و محافل بین‌المللی منصف اعتراف داشتند که جمهوری اسلامی ایران سد محکمی در مقابله با گسترش عمل اقدامات و عملیات‌ها و نفوذ تروریستی بوده است. ایران با گروه‌های تروریستی در شرق کشور مقابله کرده، گروه‌هایی که هر کدام بمب داشته و تلاش برای انجام عملیات‌های تروریستی در کشورهای دیگر را داشتند. ایران برای مقابله با آنها شهدا داده و هزینه کرده است، لذا طبیعی است که ایران از کشورهای مختلف به ویژه غربی و محافل و سازمان‌های بین‌المللی انتظار حمایت، تشویق و همکاری و پشتیبانی داشته باشد نه این‌که با تحریم و محدودسازی با ما همکاری نشود.

نقوی حسینی ادامه داد: طبیعتا باید کشوری همچون ایران که هزینه و خسارات مالی و جانی برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر و تروریسم انجام داده است، مورد تشویق قرار گیرد. هیچ عقل سلیمی قبول نمی‌کند که با ایران برخلاف موازین بین‌المللی رفتار شود و به جای تشویق دچار محدودیت قرار گیرد، طبیعتا در چنین شرایطی دیگر نباید از ما انتظار مقابله و دادن هزینه را داشت، چون دلیل ندارد که با مواجه با تحریم و محدود سازی هزینه دهیم و نگذاریم مواد مخدر کامیون به کامیون به کشورهای غربی برود.

وی خاطر نشان کرد: وقتی که ما در داخل کشور توان مقابله با تروریسم را داریم و یکی از امن‌ترین کشورهای خاورمیانه به شمار آمده و در داخل نیز می‌توانیم آسیب‌های اجتماعی و مسائل داخلی را مدیریت کنیم، چرا باید هزینه مقابله با گروه‌های تروریستی که می‌خواهند به کشورهای غربی را بدهیم و در مقابل هم با تحریم و تهدید مقابله شویم، قطعا با ادامه روند ما هم تصمیم دیگری خواهیم گرفت.