رقم رتبه‌بندی معلمان در لایحه بودجه ۹۸ کافی نیست

میرحمایت میرزاده، با اشاره به موارد جدیدی که در بودجه ۹۸ برای وزارت آموزش و پرورش در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: مهمترین مسئله‌ای که در بودجه سال آینده برای این بخش در نظر گرفته شده، رتبه‌بندی معلمان است.

وی ادامه داد: طبق برنامه ششم توسعه دولت را ملکف کردیم تا از ابتدای فرودین ۹۶ رتبه‌بندی معلمان را اجرایی کند و لایحه مربوط به آن را به مجلس ارائه دهد اما متاسفانه تاکنون اجرایی نشده است.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی کمیسیون آموزش مقرر شد در بودجه سال آینده اعتبار لازم برای رتبه‌بندی معلمان در نظر گرفته شود، تصریح کرد: اگرچه این مسئله دیرهنگام است اما باز هم خبر خوبی است که دولت سرانجام، رتبه‌بندی معلمان را پذیرفت و برای آن اعتبار گذاشته است.

میرزاده در پاسخ به سوالی درباره میزان اعتبار در نظر گرفته شده برای رتبه‌بندی معلمان، گفت: متاسفانه مبلغ در نظر گرفته شده برای رتبه‌بندی معلمان کافی نیست اما تا زمان ارائه لایحه بودجه به مجلس، نمی‌توانم رقم آن را اعلام کنم.

سخنگوی کمیسیون آموزش‌ و تحقیقات مجلس تاکید کرد: قطعا این مسئله در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مورد بررسی قرار می‌گیرد تا اعتبار در نظر گرفته شده برای رتبه‌بندی معلمان ارتقا یابد.