دبیرکل اتحادیه درصدد انحراف افکارعمومی از مسئله فلسطین و جنگ یمن به سمت ایران است

احمد سالک کاشانی  در خصوص اظهارات ضد ایرانی دبیرکل اتحادیه عرب مبنی بر اینکه کشورمان باید در رفتار خود تجدید نظر کند، گفت: چنین سخنانی بیانگر عقب نشینی کشورهای عربی از مواضع تند علیه ایران است؛ در واقع آنها به خوبی متوجه شده اند که کشورمان در منطقه دارای قدرت بازدارندگی بالایی است.

دبیرکل اتحادیه درصدد انحراف افکارعمومی از مسئله فلسطین و جنگ یمن به سمت ایران است

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: همچنین باید اذعان کرد که دبیرکل اتحادیه عرب با طرح چنین سخنانی درصدد فرافکنی و انحراف افکار عمومی از مسئله معامله قرن و فلسطین است. می توان گفت که برخی کشورهای عربی که از حمایت آمریکایی ها برخوردار هستند می خواهند با محور قرار دادن ایران، مسئله فلسطین که هم اکنون در شرایط خاصی به سر می برد را از نگاه رسانه های دنیا کنار نگه دارند.

اتخاذ مواضع ضد ایرانی برخی کشورهای عربی، نشخوار کردن تفکرات استعماری آنها است

وی ادامه داد: در این بین باید یادآور شد گرایش به سمت اتخاذ مواضع ضد ایرانی بین برخی کشورهای اتحادیه عرب در واقع نشخوار کردن تفکرات استعماری آنها است زیرا این کشورها جایگاهی در اتخاذ سیاست خارجی ندارند و به نوعی سیاست های آمریکا و اسرائیل را پیگیری و اجرایی می کنند.

گرایش به سمت اتخاذ مواضع ضد ایرانی بین برخی کشورهای اتحادیه عرب در واقع نشخوار کردن تفکرات استعماری آنها است زیرا این کشورها جایگاهی در اتخاذ سیاست خارجی ندارند

 

مواضع ایران نسبت به یمن موجب رسوایی برخی کشورهای عربی شده است

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: همچنین نباید فراموش کرد که امروزه یمن به عنوان یکی ازکشورهای عربی توسط کشورهای دیگر عرب در حال نابودی است از این رو اگر قرار باشد کشورهای عربی نسبت به آن موضوع گیری کنند، به نوعی با دست خودشان، خودشان را به نابودی می سپارند از این رو خواستار جدیدنظر در رفتار ایران می شوند زیرا می دانند که کشورمان موضع جدی در خصوص یمن دارد و این مهم موجب رسوایی آنها شده است.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همچنین باید اذعان کرد که دبیرکل اتحادیه عرب با طرح این موضوع می خواهد ابراز وجود در برابر شورای همکاری خلیج فارس کند و به نوعی در قبال برخی کشورهای عربی قد بلند کند.