بودجه سال ۹۸ کل‌کشور چه‌زمانی به صحن علنی پارلمان می‌آید؟

اکبر رنجبرزاده، عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه دولت به‌صورت غیررسمی لایحه بودجه سال 98 کل کشور را در 15 آذر به مجلس ارائه کرد، گفت: پس از سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه خود در روز یکشنبه 25 آذر، حجت‌الاسلام حسن روحانی با حضور در پارلمان این لایحه را به‌صورت رسمی به مجلس ارائه می‌کند.

وی با اعلام اینکه پس از ارائه رسمی لایحه بودجه به مجلس، این لایحه در همان روز تکثیر و در اختیار نمایندگان گذاشته می‌شود، ادامه داد: کمیسیون‌های تخصصی مجلس و همچنین نمایندگان، 15 روز فرصت دارند تا این لایحه را بررسی و نظرات خود را درباره آن اعلام کنند.

نماینده مردم همدان در مجلس تصریح کرد: پس از بررسی لایحه در کمیسیون‌های تخصصی، کمیسیون تلفیق بودجه مجلس تشکیل می‌شود و این کمیسیون نیز 15 روز فرصت دارد تا این لایحه را بررسی کند؛ البته با درخواست رئیس کمیسیون تلفیق این زمان تا 15 روز دیگر قابل تمدید است.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس تصریح کرد: پس از بررسی لایحه بودجه سال 98 در کمیسیون تلفیق، نمایندگان 10 روز فرصت دارند تا  نظرات خود را درباره این لایحه اعلام کنند.

رنجبرزاده اظهار داشت: اگر دولت 25 آذر لایحه بودجه را به‌صورت رسمی به مجلس ارائه کند و با توجه به زمان 55 روز بررسی این لایحه در پارلمان به‌نظر می‌رسد پس از 22 بهمن‌ماه لایحه بودجه سال 98 کل کشور در صحن علنی پارلمان بررسی شود و در اوایل اسفندماه این روند تمام و لایحه به دولت ابلاغ شود.