به گزارش افکار نیوز، حجتالاسلام محمد تقي رهبر در گفتو گو باخانه ملت، سوال از رئيسجمهور را آزمون مجلس هشتم در برابر قانونگريزي دولت دانست و گفت: البته اعتقاد من بر اين است كه در اعلام وصول سوال خيلي كندي شد.

نماینده اصفهان با بیان اینکه درانجام سوال از رئیس‌جمهور قدری مصلحت اندیشی صورت گرفت که نه تنها ضرورت نداشت بلکه حتی لازم هم نبود، افزود: این فقط یک سوال است، درحالی که مجلس جلسات استیضاح زیادی را داشته، بنابراین نباید حساسیتی نسبت به آن داشت.

وی، با تاکید براینکه سوال از رئیس‌جمهور یا هرمقام دیگری به معنای تخریب و تضعیف نیست و مجلس تنها قصد روشن سازی دارد، گفت: مجلس درگیر یکسری ابهاماتی است که تا خود احمدی نژاد پاسخ آنها را ندهد رفع ابهام نمی‌شود.

این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس هشتم، ادامه داد: مطالبات مجلس از رئیس جمهور، حق نمایندگان و حق قوه قانونگذاری است و باید سوال و استیضاح در صحن علنی مطرح شود.

وی، ادامه داد: درحال حاضر و بعد از طی همه مراحلی که سوال بعد از رفتن به کمیسیون‌ها داشت، حضور رئیس جمهوری برای پاسخگویی در صحن واجب است چرا که نمایندگان از پاسخ‌های نمایندگان رئیس‌جمهور قانع نشدند.

محمدتقی رهبر با بیان اینکه خود من به عنوان یکی از سوال کنندگان از پاسخ نمایندگان رئیس‌جمهور در کمیسیون فرهنگی، قانع نشدم، گفت: به غیر از من نمایندگان دیگری هم بودند که به ابهامات آنها پاسخ مناسبی داده نشد.

رئیس فراکسیون روحانیت مجلس هشتم با تاکید بر اینکه رئیس‌جمهور به دلیل عدم اقناع سوال کنندگان به مجلس می‌آید و توضیح می‌دهد، اظهار کرد: با حضور رئیس جمهورخیلی از ابهامات برطرف می‌شود، شفاف سازی و روشنگری شده و ضمن اینکه حق مجلس هم رعایت شده و با شأن رئیس‌جمهور منافاتی ندارد.

طرح سوال از رئيس جمهوري سهشنبه هفته گذشته در صحن علني مجلس اعلام وصول شد. رئيسجمهور نيمه دوم اسفند با حضور در صحن علني مجلس پاسخگوي نمايندگان خواهد بود.