دلایل هراس پنتاگون از حضور دائمی در خلیج فارس

فرهاد تجری  با اشاره به اهداف ورود ناوگروه ضربتی آمریکا به آبهای خلیج فارس، گفت: به نظر می رسد با ورود این ناو گروه  طولانی ترین غیبت نظامی ایالات متحده در منطقه طی دو دهه اخیر پایان می یابد که امری قابل تامل است.

قدرتنمایی نظامی در پی تحریم های اقتصادی

نماینده مردم قصر شیرین، سرپل ذهاب و گیلان غرب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه به اعتقاد برخی کارشناسان سیاسی حضور نظامی آمریکایی ها در آب های خلیج فارس در پی تحریم های علیه ایران محسوب شود، اظهار کرد: در واقع این افراد اعتقاد دارند آمریکایی ها می خواهند از این طریق قدرت نظامی خودشان علیه ایران را به نمایش بگذارند.

وی ادامه داد: البته مقامات نظامی آمریکا به خوبی می دانند که نباید کوچکترین اقدام تحریک آمیزی را انجام دهند زیرا تمام فعالیت هایشان تحت نظر است و می تواند برایشان پشمان کننده باشد.

هراس نیروهای نظامی آمریکایی برای حضور دائمی در آبهای خلیج فارس

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه در گذشته ناوهای هواپیمابر آمریکایی به طور دائمی در منطقه حضور داشتند اما این مهم امروزه دستخوش تغییر قرار گرفته است، تصریح کرد: هر چند آمریکایی ها اعلام کردند خروج ناو «یو. اس. اس تئودور روزولت» از خلیج فارس و عدم جایگزینی آن با ناو دیگری بخشی از برنامه های پنتاگون در راستای انعطاف پذیری در حوزه نیروهای دریایشان است اما باید اذعان کرد که امروزه نیروهای نظامی آمریکا هراس جدی از نزدیک شدن به ایران را دارند.

حضور ناوگروه ضربتی آمریکا به آبهای خلیج فارس کوتاه خواهد بود

نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بنابراین به نظر می رسد ورود ناوگروه ضربتی آمریکا به آبهای خلیج فارس دارای مدت زمان محدود باشد و پس از گذشت زمان کوتاهی منطقه را ترک کنند.