مخالفت یک نماینده با اظهارات اخیر روحانی

محمدرضا منصوری، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به اظهارات اخیر روحانی در نشست با وزیر و مدیران وزارت راه و شهرسازی مبنی بر اینکه "تفکیک وزارتخانه‌ها را ضروری می‌دانم" ، گفت: تفکیک وزارتخانه‌ها هیچ توجیه منطقی ندارد.

وی با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی انتزاع وزارتخانه‌ها هیچ ضرورتی ندارد، افزود: این لایحه 2 بار در مجلس مطرح شده و هر 2 بار با رأی بالا حذف شده است.

عضو کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه تعدد وزارتخانه‌ها هیچ توجیهی برای بهره‌وری بالا ندارد، اضافه کرد: بلکه این اقدام هزینه‌ها را افزایش می‌دهد از جمله باعث افزایش کارمندان و پرداخت حقوق به آنها و پرداخت هزینه برای اجاره‌ ساختمان جدید می‌شود.

منصوری با بیان اینکه در گذشته نیز این اتفاق افتاده بود و ما تجربه خوبی در این زمینه نداشتیم، یادآور شد: در زمانی که وزارت مسکن از راه جدا شد؛ وزارتخانه‌ها با بهانه عدم تعیین تکلیف و تداخل کاری به وظایف خود به درستی عمل نمی‌کردند.

نماینده مردم ساوه در مجلس با بیان اینکه نمایندگان معتقد هستند که مسائل مهمتری از جمله مسائل اقتصادی، اشتغال، وضعیت معیشتی مردم در اولویت مجلس است، اظهار داشت: معتقدم که اگر این لایحه بار دیگر در مجلس مطرح شود باز هم نمایندگان با مخالفت کنند.

به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس‌جمهور، روز(دوشنبه 19آذر) در نشست با وزیر و مدیران وزارت راه و شهرسازی گفت: از اواسط دولت یازدهم به این نتیجه رسیدیم که برخی وزارتخانه‌ها به دو وزارتخانه تبدیل شود؛ یکی از آن وزارتخانه‌ها، وزارت راه و شهرسازی بود که بخش راه و شهرسازی از این وزارتخانه جدا شود. همچنین وزارت بازرگانی از وزارت صنعت و معدن جدا شود. الان این کار را ضروری می‌بینیم. طبق قانون اساسی ناچاریم لایحه را به مجلس بدهیم ولی نمایندگان به هر دلیل همراهی نکردند.