مرادیان: اعمال مجدد تحریم‌های آمریکا علیه ایران نمونه بارز تروریسم اقتصادی است

«مرتضی مرادیان» سفیر جمهوری اسلامی ایران در کپنهاگ عنوان کرد: «امروزه امنیت ابعاد گسترده‌تری نسبت به گذشته پیدا کرده است .امنیت اقتصادی، امنیت فرهنگی، امنیت سیاسی، امنیت اجتماعی و روانی جامعه از ابعاد مختلف امنیت به شمار می‌روند.اخلال در هر یک از این ابعاد می‌تواند در حوزه تروریسم تعریف شود.

وی با بیان اینکه یکی از معانی تروریسم این است که اقدامی برای ترساندن دیگران انجام شود تا آنها وادار شوند به خواسته شما تمکین کنند، اظهار داشت: تحریم‌های اقتصادی ظالمانه و غیرقانونی آمریکا علیه ایران به‌ عنوان شکل بارزی از تروریسم، ملت ما را هدف قرار داده است.

مرادیان با ذکر این نکته که تروریسم اقتصادی ایجاد اخلال در ثبات اقتصادی یک کشور و ایجاد رعب و ترس در دیگر کشورها برای ممانعت از تجارت و سرمایه‌گذاری در کشور هدف است، خاطرنشان کرد: خروج آمریکا از برجام و اعمال مجدد تحریم‌ها و اقدامات این دولت علیه جمهوری اسلامی ایران و شرکای تجاری‌اش نمونه بارز تروریسم اقتصادی است.

سفیر ایران در دانمارک در صفحه اینستاگرامش در این باره نوشت: در حال حاضر یکی از مهم ترین نکات مورد توجه کشورهای اروپایی این است که اگر توانایی‌های ایران در مبارزه با تهدیدهای مختلف از جمله مواد مخدر و تروریسم تضعیف شود ، امنیت و ثبات منطقه دچار اختلال خواهد شد.

وی افزود: امروزه قاچاق مواد مخدر، تروریسم و بحران مهاجرت دیگر یک موضوع محدود و درحوزه یک کشور و یا منطقه نیست. تاثیرات اینگونه بحران‌ها منطقه‌ای و جهانی است.

مرادیان با بیان اینکه هم اکنون ایران خط مقدم مبارزه با تروریسم و مواد مخدر است، عنوان کرد: کشورهای جهان به ویژه کشورهای اروپایی نمی‌توانند این واقعیت را نادیده بگیرند.