واکنش باکو به اعتراض تهران دررابطه با موساد

به گزارش افکار نیوز به نقل از پانا، "المان عبداللهیف" سخنگوی وزارت خارجه آذربایجان در گفتوگو با خبرگزاری فرانسه، یادداشت اعتراضی ایران را واکنشی به اعتراض رسمی ماه گذشته باکو به تهران خواند که در پی دستگیری دو مرد مطرح شد.

این ادعای وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان در حالی مطرح می‌شود که یک مزدور موساد در جمهوری آذربایجان از حضور گسترده جاسوس‌های موساد در این کشور و فعالیت آزادانه آن‌ها خبر داد.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص، از وجود یکی از پایگاه‌های پیشرفته سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی(موساد) در خاک جمهوری آذربایجان خبر داد و اعلام کرد: ده‌ها تن از جاسوس‌های موساد در فضایی آرام در این کشور مشغول فعالیت هستند.

این در جالس است که دیروز - یکشنبه - به دنبال تردد برخی از تروریست‌های مرتبط با ترور دانشمندان هسته‌ای ایران به جمهوری آذربایجان و برخورداری از برخی تسهیلات در آن کشور برای عزیمت به تل‌آویو و همکاری با شبکه‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی، " جوانشیر آخوندوف " سفیر آذربایجان در تهران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض دولت جمهوری اسلامی ایران به وی ابلاغ شد.

مدیرکل مشترک المنافع و قفقاز وزارت امور خارجه در این ملاقات ضمن ارایه یادداشت اعتراض، از دولت جمهوری آذربایجان موکدا خواست که از فعالیت‌های سازمان جاسوسی موساد علیه جمهوری اسلامی ایران در خاک آن کشور جلوگیری شود.

سفیر جمهوری آذربایجان در پاسخ عنوان کرد که در سفر به باکو موضوع را با مقامات کشورش مطرح و ضمن پیگیری، پاسخ را به طرف ایرانی اعلام خواهد کرد.

در این ملاقات همچنین نسبت به رفتار نامناسب جمهوری آذربایجان با نمایندگان نهادهای جمهوری اسلامی ایران در آن کشور، تبلیغات ضد ایرانی روزمره رسانهای و همچنین توقیف کامیونهای باری ایرانی در مسیر آستارا ـ باکو قویا اعتراض شد و توقف فوری این قبیل اقدامات غیردوستانه مورد تاکید قرار گرفت.