رسانههاي دولتي اندونزي از تولد يك نوزاد غول پيكر در يكي از بيمارستانهاي اين كشور خبر داده و اعلام كردند اين نوزاد غول پيكر ۸ كيلو و ۷۰۰ گرم وزن دارد.

به گزارش افکار به نقل از ایسنا، " اکبر ریض الدین " نوزاد پسری که روز پیش در یکی از بیمارستان‌های اندونزی و با عمل سزارین به دنیا آمد، هشت کیلو و ۷۰۰ گرم وزن دارد و به دلیل وزن زیادش نامش به عنوان نوزاد غول پیکر در کتاب رکوردهای گینس به ثبت رسید.

دکتر " بینسار سیتانگان " پزشک متخصص زنان در مصاحبه‌ای با خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: ‌این نوزاد از یک مادر دیابتی و طی یک عمل ۴۰ دقیقه‌ای به دنیا آمد. البته عمل سزارین این مادر به دلیل بیماری و وزن زیاد و غیر طبیعی نوزادش تا ۴۰ دقیقه به طول انجامیده است.

وی خاطر نشان کرد: وزن زیاد این کودک به دلیل گلوکزی است که طی دوران بارداری از طریق جفت از بدن مادر به نوزاد منتقل شده است.

‌این نوزاد سومین پسر خانواده محسوب می‌شود، ‌ از طرفی دو پسر دیگر این خانواده حین تولد پنج کیلو و ۳۰۰ گرم و چهار کیلو و ۵۰۰ گرم وزن داشتند.

گفته می‌شد رکورد پیشین متعلق به یک کودک اندونزیایی دیگر بود که در سال ۲۰۰۷ میلادی(سال ۱۳۸۶ شمسی) با شش کیلو و ۷۰۰ گرم در " جاکارتا " به دنیا آمد. علاوه بر این در سال ۱۸۷۹ میلادی(سال ۱۳۵۸ شمسی) نیز یک نوزاد با ۱۰ کیلو و ۴۰۰ گرم در ایالات متحده آمریکا به دنیا آمد که ۱۱ ساعت پس از تولد درگذشت.

همچنين در سال ۱۹۵۵ ميلادي (سال ۱۳۳۴ شمسي) نيز يك نوزاد با ۱۰ كيلو و ۲۰۰ گرم در ايتاليا و ديگري با همين وزن در سال ۱۹۸۲ ميلادي (سال ۱۳۶۱ شمسي) در آفريقاي جنوبي به دنيا آمدند كه نام تمامي آنها به دليل وزن زياد و غير طبيعي حين تولد در كتاب ركوردهاي گينس به ثبت رسيد.