یک نماینده: بودجه سال ۹۸ باید ضدتحریمی باشد

سیدحسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی ، با بیان اینکه بودجه سال  98 کل کشور باید متفاوت از بودجه‌های سال گذشته تدوین و تصویب شود، گفت:با توجه به اینکه در شرایط اقتصادی سختی قرار داریم و تحریم‌ها نیز تشدید شده است، بودجه‌ای که براساس مدیریت هزینه تدوین و تصویب شود به طور یقین بودجه واقع‌گرا که بتواند کشور را از شرایط سخت عبور دهد، نخواهد بود.

وی  افزود: مدیریت هزینه یعنی دستگاه‌ها وسازمان‌ها در انتظار دریافت اعتبارات باشند تا هزینه کنند به طور طبیعی این گونه نگاه به بودجه نمی تواند بودجه‌ای ضد تحریمی باشد.

عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس اضافه کرد:نباید فراموش کرد در کنار تدوین و تصویب بودجه ضد تحریمی دو موضوع مهم را نیز باید مدنظر قرارداد اولی تمرکز بر سرمایه‌گذاری در تولید کشور و دومی جذب سرمایه‌های ملی، مردمی و مشارکت مردمی در حوزه اقتصادی است.

نماینده ورامین ادامه داد:اگر نگاه به بودجه از سوی نمایندگان و حتی دولتمردان ضد تحریمی باشد، دیگر جایی برای تفکرات محلی و منطقه‌ای وجود نخواهد داشت.

نقوی حسینی با تاکید بر اینکه مهمترین اقدام اعضای کمیسیون تلفیق در تبدیل بودجه 98 نگاه ملی به  بودجه و ممانعت از لابی‌گری‌های بخشی و منطقه‌ای می‌تواند باشد،اظهار داشت: اعضای کمیسیون تلفیق بودجه 98 باید در همان ابتدا چارچوبی تنظیم کنند که راه را برای نفوذ هرگونه گفتگو و لابی‌گری برای مباحث منطقه ای و بخشی را ببندد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد:با توجه به شرایط اقتصادی که در آن قرار داریم اگر به بودجه سال 98 نگاه ضد تحریمی وجود نداشته باشد به طور یقین نمی توان بودجه‌ای موفق را تدوین و تصویب کرد.