اسناد آقای ظریف درباره پولشویی کجاست؟

کاظم جلالی نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی صبح امروز سه‌شنبه (27 آذر ماه 97) پارلمان در جریان سوال خود از محمود علوی وزیر اطلاعات مبنی بر اینکه موضوع اعطای حق شهروندی به مقامات جمهوری اسلامی ایران و فرزندان آنها در پیوست برجام چیست، اظهار داشت: همه رسانه‌های بیگانه امروز به دنبال سوژه در ایران نمی‌گردند چرا که ما به اندازه کافی خوراک و سوژه برای آنها تولید می‌کنیم.

وی افزود: در ده‌های 60 و یا 70 به رسانه‌های بیگانه به دروغ برای ما سوژه‌سازی می‌کردند اما امروز به قدری سوژه به دست رسانه‌های خارجی می‌دهیم که آنها را گیج کرده‌ایم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: مسئولان دستگاه‌های مختلف،‌دولتی‌ها و نمایندگان مجلس از تریبون حرف‌ها و مباحثی را مطرح می‌کنند که دقیقات استراتژی دشمن است.

وی با یادآوری این نکته که هدف دشمن تخریب مسئولان جمهوری اسلامی است گفت:‌با توجه به تنشی که صبح امروز در مجلس ایجاد شد همه این موارد و حواشی به این موضوع بر می‌گردد که چه خوراکی به دشمنان می‌دهیم.البته توهین برخی در سال گذشته هم به معنای این است که همه همدیگر را متهم می‌کنیم.

جلالی با اشاره به سخنان محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص پولشویی عنوان کرد: مواردی که درباره پولشویی در ایران مطرح شد از جمله همین مواردی است که ذکر کردم شایسته نبود آقای ظریف چنین جملاتی بگوید چرا که بحثی که مطرح می‌شود بلافاصله گوش‌ها تیز می‌شود.

وی همچنین تصریح کرد: آقای ظریف! اسناد و مدارک شما کجاست نباید چنین مباحثی را مطرح می‌کردید.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه سخنانش یادآور شد: این همه حرف‌هایی که درباره نظام و مسئولان زده می‌شود آیا همگی دارای سند و مدرک است،‌کجا باید افراد مورد تذکر قرار گیرند.

جلالی البته به این نکته هم اشاره کرد که امسال سال تحریم است و ما باید با اراده محکم جلوی دشمن بایستیم.

وی با تأکید بر اینکه ما باید حرف‌های مستند بزنیم گفت:‌ما مسئولان جمهوری اسلامی هستیم بنابر این باید بدانیم کجا چه حرفی می‌زنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خطاب به  علوی وزیر اطلاعات گفت: نهاد نظارتی که همه دستگاه‌ها را رصد می‌کند همین وزارت اطلاعات است بنابر این این وزارتخانه باید از افراد بخواهد مستندات خود را ارائه کند.

جلالی همچنین خاطرنشان کرد: امروز رسانه‌های خارجی گیج هستند که از این همه حرف‌های ما مسئولان چگونه سوژه‌سازی کنند.متأسفانه هر کدام از ما مسئولان زمانی که می‌خواهیم قهرمان شویم می‌گوییم دیگر دزد است و در فلان جا خلاف می‌شود چرا که می‌خواهیم خود را قهرمان جلوه دهیم.بنابر این بنده از آنجایی که در مقابل چنین اظهارنظرهایی مسئول بودم این موارد را مطرح کردم.