سفیر ایران: تهران بی‌صبرانه منتظر سفر امیر کویت است

محمد ایرانی، سفیر جدید ایران در کویت بعد از تقدیم استوارنامه خود به امیر کویت در گفت‌وگو با روزنامه الرای گفت: در دیدار با امیر کویت استقبال گرم ایشان را حس کردم و این دیدار در فضایی مثبت و پر از دوستی و برادری برگزار شد.

وی افزود: آنچه مسوولان ایرانی می بینند حکمت و تدبیر امیر کویت در برخورد با مسائل منطقه و تجربه او در رابطه با مسائل بین المللی است.

سفیر جدید کشورمان با تقدیر از نقش حکیمانه امیر کویت و تلاش های او در ایجاد ثبات و امنیت در منطقه گفت: سلام حسن روحانی، رئیس جمهور ایران را به امیر کویت ابلاغ کردم و گفتم که تهران بی صبرانه منتظر اوست تا ارتباط میان دو کشور همسایه و مسلمان تقویت شود.

به گزارش ایسنا، سفیر جدید ایران در کویت (دوشنبه) طی مراسم رسمی در کاخ« البیان »استوارنامه خود را به« شیخ صباح الاحمد» امیر کویت تقدیم کرد. در این مراسم شیخ صباح الاحمد الصباح ضمن خوشامدگویی به سفیر کشورمان در آغاز ماموریت رسمی وی گفت : ایران را به عنوان همسایه خود در منطقه می دانیم و به توسعه و گسترش همکاری سودمند با تهران علاقمند هستیم.

سفیر کشورمان درکویت پس از تقدیم استوارنامه خود ضمن ابلاغ سلام ریاست محترم جمهوری کشورمان به شیخ صباح الاحمد ،روابط دو کشور را دوستانه و برادرانه توصیف کرد.

محمد ایرانی خاطرنشان کرد که ثبات و امنیت منطقه از اهمیت فوق العاده ای برای جمهوری اسلامی ایران برخوردار است و تحقق این امر بدون همکاری کشورهای منطقه امکانپذیر نیست.

سفیر کشورمان تاکید کرد :تهران ایمان دارد که امنیت و ثبات کشور ارتباط تنگاتنگی با ثبات منطقه به خصوص امنیت کشورهای همسایه دارد.

در این دیدار امیر کویت با تاکید بر ضرورت برقراری آرامش در منطقه ابراز امیدواری کرد که در چارچوب گفتگوها مشکلات منطقه حل و فصل شود .