نشست انتخاباتي فراکسیون اصولگرايان مجلس اين بار نيز مسئله ساز شد و مانند انتخابات قبلي، اعضاي فراكسيون انقلاب اسلامي، حاشيه سازان اين جلسه بودند.

به گزارش خبرنگار سرویس مجلس تابناک، ماجرا از آنجا شروع شد که برخی از نمایندگان عضو فراکسیون که تعدادشان به اندازه انگشتان دو دست نبود، در دوماه منتهی به انتخابات در مصاحبه‌های متعدد با رسانه‌های نزدیک به دولت، عملکرد رئیس فراکسیون را مورد انتقاد قرار داده و خواستار برکناری وی شدند. این افراد به ریاست هم‌ زمان رئیس مجلس در فراکسیون و مشی اعتدالی لاریجانی بویژه در انتخابات دهم ریاست جمهوری انتقاد می کردند.

اعضای فرکسیون انقلاب اما این بار با تجربه شکست سنگین دو ماه گذشته در صحن علنی مجلس که یکی از اعضای خود را برای عضویت در هیات نظارت بر مطبوعات کاندیدا کرده و تنها ۵ رای کسب کرد، از معرفی نامزد خود برای ریاست تا آخرین لحظه پرهیز کردند، اما در روز موعود و در جلسه شورای مرکزی فراکسیون، شهاب الدین صدر که کمتر از یک سال قبل توانسته بود در انتخابات درون فراکسیون، باهنر را پشت سر بگذارد و به عنوان نایب رئیس دوم مجلس نیز انتخاب شود، بخت خود را برای ریاست بزرگترین فراکسیون مجلس آزمود.

با اعلام کاندیداتوری صدر و به پیشنهاد نجابت نماینده تهران که از نمایندگان حامی دولت محسوب می‌شود، قرار شد تجربه استمزاج و کسب اطلاع از رای نمایندگان قبل از رای‌گیری نهایی، که قبلا و در ابتدای مجلس هشتم بین لاریجانی و حدادعادل و بعد هم در انتخاب نواب رئیس، میان صدر و باهنر انجام شده بود، بار دیگر به کار گرفته شود.
در رای گیری استمزاجی لاریجانی ۲۵ رای کسب کرد و صدر ۲۰ رای و دو نفر هم رای ممتنع دادند. پس از این اتفاق، صدر به سنت فراکسیون در انتخابات نهایی ریاست فراکسیون کاندیدا نشد و از ۴۷ عضو شورای مرکزی، ۴۴ نفر در انتخابات نهایی به ریاست همزمان رئیس مجلس بر فراکسیون اصولگرایان رای دادند.
کوثری، زارعی و کریمی فیروزجایی، تنها کسانی بودند که برخلاف توافق صورت گرفته، در انتخابات نهایی نیز به لاریجانی رای ندادند، این درحالی بود که شهاب الدین صدر خود نیز به ریاست لاریجانی بر فراکسیون رای داد.

اما ماجرا از آنجا شکل دیگری به خود گرفت که برخی از اعضای فراکسیون، علیرغم تاکیدات مکرر افراد حاضر در جلسه مبنی براینکه رای گیری اول تنها استمزاج نظر نمایندگان بوده و رای نهایی بایستی رسانه‌ای شود، بلافاصله و قبل از پایان نشست از داخل جلسه خبر رای گیری استمزاجی را به عنوان نتیجه نهایی انتخابات به رسانه‌های همسوی خود اعلام کردند. این افراد که حاصل بیش از دوماه تلاش، شایعه سازی و تخریب را تنها ۳ رای می دیدند ماجرا را به رسانه‌ها کشیدند و حتی خواستار تجدید انتخابات شدند. از سوی دیگر اعلام خبر رای استمزاجی به جای خبر نتیجه نهایی رای گیری از سوی صداوسیما نشان از رفتارهایی می داد که با مصاحبه‌های مکرر یکی دونفر از اعضای فراکسیون انقلاب اسلامی مانند رسایی و زارعی و حتی کشاندن موضوع توسط همین افراد انگشت شمار به جلسه علنی مجلس که برای بررسی برنامه پنجم توسعه تشکیل شده بود، بیشتر نمایان شد و نشان داد که چه کسانی دغدغه وحدت اصولگرایان را دارند.

شنیده‌های خبرنگار تابناک حاکی از اینست که برخی اعضای شورای مرکزی اصولگرایان درصددند که از زارعی نماینده تهران که برخلاف مصوبه و تصمیم فراکسیون عمل کرد و با انکار رای گیری نهایی، رای استمزاجی را رسانه ای کرد به کمیته داوری اصولگریان که متشل از ۵ روحانی شناخته شده اصولگرا هستند و انتخابات نیز در حضور ایشان انجام شد، شکایت ببرند.
لازم به ذكر است در هنگام انتخاب رياست مجلس براي دوره جديد حاشيه سازي دو تن از نمايندگان فراكسيون انقلاب اسلامي (كه متشكل از نمايندگان حامي دولت است)، سبب بروز تنش هايي بين نمايندگان فراكسيون اكثريت مجلس هشتم شد و برخي نمايندگان از آنها به كميته داوري اصولگرايان شكايت كردند كه عملا نتيجه خاصي نداشت.