انتقال آب دریای خزر به سمنان باعث نگرانی در مازندران شده است

عزت‌الله یوسفیان ملا نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود که در صحن علنی مجلس گفت: مساله انتقال آب دریای خزر هر ساله هنگام بودجه مطرح شده و نگرانی‌های عمیقی را بین مردم ایجاد می‌کند. 

وی افزود: از ریاست جمهوری، ریاست مجلس و نمایندگان می‌خواهم که همانگونه که تصمیم‌گیری‌های خود را مخفیانه و پشت پرده و به صورت خصوصی به نمایندگان ارائه می‌دهند و حتی کارشناسان محیط زیست هم انتقال آب دریای خزر به سمنان را مصلحت نمی‌دانند ما هم با توجه به اینکه استان سمنان بخشی از استان مازندران دانسته چرا که حجم زیادی از مردم دو استان در مازندران و سمنان ساکن هستند، افزود: با توجه به این انتقال آب نگرانی برای مردم مازندران ایجاد کرده است. 

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی گفت: ا ین انتقال آب نگرانی و دلهره‌ای را در بین مردم استان مازندران ایجاد کرده است این در حالی است که مردم مازندران بسیار مظلوم‌اند و حتی با آنکه دریای خزر با کشورهای همسایه 50-50 تقسیم شده بود اما آنها به 5 دولت تقسیم شدند و حتی ایران را شریک ششم خود کردند و در حال زورگویی به کشورمان هستند. 

وی گفت: فاضلاب اکثر کشورهای اسیای میانه به دریای خزر می‌ریزد. 

یوسفیان ملا گفت: برخی افراد اعلام می‌کنند که بودجه انقباضی و انبساطی شده است این در حالی است که از زمان روی کار آمدن نوبخت در سازمان برنامه و بودجه ، بودجه هیچگاه انقباضی و انبساطی نبوده بلکه واقعی است  این در حالی است که در سال‌های قبل بودجه 100 میلیاردی به یک پروژه می‌دادند اما فقط 10 میلیارد آن تخصیص پیدا می‌کرد و 90 میلیارد بقیه منجر به بروز آثار تورمی می‌شد.

 نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت به همراه اعضای کمیسیون برنامه و بودجه و تلفیق تلاش دارند تا بودجه را به صورت واقعی ببندند. 

وی در پایان از دولت و مجلس خواست به دلیل مشکلات فراوان بازنشستگان به داد آنها رسیده و آنها را کمک کنند.