نتانیاهو دوباره ایران را تهدید کرد

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه گفت با تصمیم آمریکا برای خروج از سوریه، ممکن است عملیات‌های نظامی اسرائیل در سوریه افزایش یابد.

به نوشته روزنامه «جروزالم‌پست»، نتانیاهو که در ابتدای جلسه هفتگی کابینه رژیم صهیونیستی صحبت می‌کرد، گفت: «تصمیم خارج کردن ۲۰۰۰ سرباز آمریکایی از سوریه، سیاست ما را تغییر نمی‌دهد.»

 

وی افزود: «ما به اقدام علیه تثبیت ایران در سوریه ادامه می‌دهیم و در صورت نیاز فعالیت‌های خود در آنجا را گسترش می‌دهیم. می‌خواهم به همه طرف‌های مربوطه اطمینان دهم که همکاری نزدیک ما با ایالات متحده همواره ادامه می‌یابد.»

صهیونیست‌ها در حدود هشت سالی که از جنگ سوریه می‌گذرد، صدها بار حریم هوایی سوریه را نقض کرده و مناطق مختلف این کشور را هدف قرار داده‌اند. تل‌آویو مدعی است که این حملات با هدف مقابله با تبدیل سوریه به جبهه تازه‌ای علیه رژیم صهیونیستی صورت گرفته است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنین در توئیتر نوشت: ما همکاری خود را در تمام سطوح به خصوص در بخش اطلاعاتی-امنیتی با آمریکا ادامه می دهیم. تصمیم آمریکا در خروج 2 هزار نیروی خود از سوریه سیاست ما را تغییر نخواهد داد. همچنان نسبت به اقدام ایران در ساخت پایگاه نظامی در سوریه واکنش نشان می دهیم و اگر ضروری باشد، عملیات نظامی خود را داخل سوریه ادامه خواهیم داد.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا آخر هفته پیش در تصمیمی غیرمنتظره فرمان خروج تمام نظامیان آمریکایی از سوریه را صادر کرد. به نوشته روزنامه «هاآرتص»، این تصمیم موجب ناخرسندی نتانیاهو شده، اما او تصمیم گرفته به صورت علنی از نتانیاهو انتقاد نکند.

ترامپ پیش از این حضور خارجی نیروهای نظامی آمریکا را «اتلاف پول» خوانده است. او گروه تروریستی «داعش» را شکست خورده توصیف کرده و گفته مبارزه با اعضای باقی‌مانده این گروه وظیفه روسیه، ایران، ترکیه و سوریه است.