تذکرات کتبی نمایندگان مجلس به مسئولان اجرایی کشور

علی‌اصغر یوسف‌نژاد در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی مشروح تذکرات کتبی نمایندگان به مسؤولان اجرایی کشور را به شرح زیر قرائت کرد.

نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه به وزیر دادگستری: پیگیری و اعمال اشد مجازات برای سارقین نفت از خط لوله‌ی نفت انتقال در بوشهر.

چنارانی نماینده نیشابور و فیروزه به وزیر صنعت و معدن: شرکت اگزوز خراسان مسائل و مشکلات امنیتی برای شهرستان ایجاد کرده است. به طور ویژه‌ برای حل مسائل این شرکت ورود کنید. به رئیس جمهور: انتصابات در سازمان گردشگری بر اساس شایسته‌سالاری نیست. به وزیر کار و رفاه اجتماعی: فولاد خراسان که ۶۰ درصد سهم آن مربوط به صندوق عشایر و روستایی می‌باشد، چه سهمی برای کارگران شهرستان با توجه به میزان آلایندگی زیست محیطی و برداشت بی‌رویه‌ی آب از سفره‌های زیرزمینی دارد؟ این درصد مشخص شود.

محمد حسینی نماینده مردم تفرش و چند تن دیگر از نمایندگان به رئیس سازمان صدا و سیما: برخورد جدی با نویسنده و کارگردان سریال «بانوی عمارت» و مسئولین شبکه‌ی ۳ به علت عدم نظارت صحیح و عدم عذرخواهی از مردم قوم خلج بابت توهین به آنان.

رسول خضری نمیانده پیران شهر به رئیس جمهور: تسریع در تخصیص و پرداخت فوق‌العاده مناطق عملیاتی و جنگی که طبق ماده ۱۱۲ برنامه‌ی ششم توسعه مشمول شهرستان های پیران‌شهر وسردشت گردیده است با رای‌زنی‌های صورت گرفته با رئیس سازمان برنامه و بودجه قول مساعد در خصوص تسریع در تسهیل پرداخت منطق جنگی این شهرستان صورت پذیرد.

صدیف بدری، رضا کریمی و محمد فیضی نمایندگان اردبیل به رئیس جمهور: عدم اجرای قانون لایحه‌ی خدمات کشوری در خصوص همسان‌سازی و افزایش امتیازات کارکنان جهاد کشاورزی.

داوود محمدی نماینده قزوین به وزیر صنعت، معدن و تجارت: لزوم اقدام قاطع برای پیشگیری از افزایش قیمت خودرو، ضرورت ایجاد تعهدات خودروسازان، ایفای تعهدات خودروسازان در قبال ثبت‌نام کنندگان خودرو و خودداری از تحویل فوری قبل از اجرای تعهدات قبلی و پرداخت بدهی به قطعه سازان. به وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی و وزر کشور: ‌ضرورت بهره‌مندی رانندگان تاکسی و وانت بار از بیمه‌ی تامین اجتماعی و بالا بردن سقف تعهدات بیمه ای و سخت و زیان آور شناخته شدن رانندگی. به وزیر جهاد کشاورزی: ضرورت نظارت دقیق و کنترل فوری و تعدیل قیمت گوشت قرمز و مرغ.

نماینده کمیجان به شریعتمداری و وزیر بهداشت: تسهیل در پرداخت مطالبات معوقه‌ی داروخانه های استان مرکزی.

احمد مرادی نمیانده بندر عباس به وزیر جهاد کشاورزی: واگذاری‌های اراضی در قلب بندرعباس به عنوان سایت پرورش میگو باعث ایجاد اقداماتی در بین مردم و نارضایتی‌هایی در جوانان در روستاهای همجوار شده‌ است.

نماینده گنبد کاووس به وزیر بهداشت: شیوع بیماری سالک در مناطق مرزی گنبد کاووس. به وزیر ورزش: عدم تخصیص اعتبار به پروژه‌های نیمه تمام ورزشی گنبد کاووس.

علیرضا محجوب و نادرقاضی‌پور و عزیز اکبریان به رئیس جمهور: در اجرای اقتصاد مقاومتی دستور صادر شود از برگزاری جشنواره‌های تکراری و دادن جوایز دولتی به خصوص تهران جلوگیری شود. در راستای عمل به اقتصاد مقاومتی دستور اکید صادر کنید تا از سفرهای بی‌فایده مسئولان اجرایی استان‌ها جلوگیری شود. از برگزاری مسابقات کشوری بین بانک‌ها و ادارات دولتی و سازمان‌ها که خارج از برنامه‌ی وزارت ورزش است، جلوگیری شود.

حسینعلی حاجی دلیگانی به قاضی‌زاده هاشمی: تامین داروهای مورد نیاز بیماران صعب العلاج و سرطانی با ارز ۴۲۰۰ تومانی. به وزیر صنعت و معدن: ضرورت رسیدگی به وضعیت استخدامی ایثارگران در مجموعه‌ی صنعت و معدن و تجارت. به وزیر کشور: ضرورت تشکیل جلسه‌ی شورای هماهنگی اتفاقات غیرمترقبه استان اصفهان به منظور جلوگیری از فاجعه نشست زمین در محدوده‌ی پرتردد بلوار معلم.

تذکر فرید موسوی و فاطمه سعیدی به رئیس جمهور: با توجه به بودجه چندصدهزار میلیارد تومانی شرکت‌های دولتی، چرا برنامه‌ی عملیاتی سالانه‌ی آنها به تصویب نمی‌رسد؟