سردار کوثری: دست دزدهای خارجی را قطع کردیم

سردار محمد کوثری جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله طی سخنانی در مراسم سالگرد واگذاری حفاظت هواپیمایی به سپاه پاسداران، اظهار داشت: در سال ٦٣ که مسئولیت عملیات سپاه تهران را بر عهده داشتم، صنعت هوانوردی زیاد گسترده نبود، اما منافقین بسیار فعال بودند بطوریکه قبل از صدور فرمان حضرت امام [برای واگذاری امنیت پرواز به سپاه] اتفاقات ناگواری رخ داد که به هیچ وجه برای جمهوری اسلامی مطلوب نبود.

کوثری افزود: اولویت اول آن روزها بحث جنگ بود، اما در مدت کوتاهی ٥ فروند هواپیما ربوده شد که ادامه آن بسیار برای نظام جمهوری اسلامی ایران خطرناک بود.

وی گفت: در آن زمان فرصتی برای آموزش نبود، مانند جنگ که برادران ارتش آموزش دیده بودند اما برادران سپاه آموزش و ساختارهایی مانند تیپ و لشکر نداشتند؛ به همین دلیل آموزش در حین عمل رخ داد.

جانشین قرارگاه ثارالله تصریح کرد: ساختار برخی لشکرهای ارتش در آن زمان در حال انحلال بود و برخی عناصر خودفروخته نیز در داخل شعار انحلال ارتش می دادند که با ایستادگی حضرت امام(ره) و حفظ ارتش، بحمدالله امروز یک ارتش انقلابی را در کنار سپاه پاسداران داریم.

کوثری ادامه داد: کسانی را که وارد کار امنیت پرواز کردیم، عمدتا افراد فرمانده گردان و گروهان از جبهه بود و کم کم با هماهنگی بین دستگاه ها در فرودگاه ها، آنچنان سپاه محکم و با صلابت با منافقین و هواپیما ربایان برخورد کردند که دیگر موردی از هواپیما ربایی اتفاق بیافتد.

وی با بیان اینکه ایجاد این امنیت کار بسیار ارزشمندی در طول ٣٤ سال گذشته است، گفت: امسال چهلمین سال پیروزی انقلاب است و باید این سوال برای ما پیش بیاید که جمهوری اسلامی چه کاری کرده که دشمنان در پی به زمین زدن آن هستند؟

جانشین قرارگاه ثارالله افزود: دلیل آن چیزی نیست جز اینکه این انقلاب بر اساس مبانی اسلام ناب محمدی ایجاد شد تا زیر بار حرف کسی نروند. مسئولین نیز باید خدمتگذار باشند و با مردم به خوبی صحبت کنند.

کوثری اظهار داشت: جمهوری اسلامی جلوی دزدی های خارجی را گرفت و دست آنها را قطع کرد، اما دزدهای داخلی هنوز هستند و باید دست آنها را هم قطع کنیم چراکه این سیاست نظام و سیاست مقام معظم رهبری است.