نماینده مجلس: توجه ویژه به مناطق محروم در بودجه ۹۸ ضروری است

جلال محمودزاده، نماینده مردم مهاباد در مجلس ، با اشاره به بررسی لایحه بودجه سال 98 کل کشور در کمیسیون‌های تخصصی قوه مقننه گفت: در بررسی بودجه سال 98 تخصیص اعتبارات باید براساس شاخص‌ها باشد و نمایندگان نگاه ملی و منطقه‌ای به این موضوع داشته باشند. توزیع اعتبارت در بودجه سال آینده نباید به‌گونه‌ای باشد که مناطق محروم  از قطار توسعه عقب بمانند.

وی ادامه داد: لازم است اعتبارات مناطق محروم و کمتر توسعه یافته را در بودجه سال 98 به شکل جهشی ببینیم چرا که اگر اینگونه عمل نشود، این مناطق با مناطق برخوردار دچار فاصله شده و ناعدالتی ایجاد می‌شود.

نماینده مردم مهاباد در مجلس با اشاره به اینکه به طور کلی نگاه نمایندگان مجلس به پروژه‌ها ملی است، افزود: اعتباراتی که به پروژه‌های کلان اختصاص داده می‌شود به نفع همه مردم است زیرا سود آن برای کشور بوده نه آن منطقه یا استانی که پروژه اجرا شده است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس تصریح کرد: باید به این نکته توجه ویژه شود تا توزیع اعتبارات در برخی از مناطق براساس شاخص‌های توسعه‌ای و عادلانه نباشد.

محمودزاده با بیان اینکه نگاه منطقه‌ای و بخشی به بودجه در نمایندگان مجلس، امری طبیعی است، گفت: با توجه به اینکه انتخابات مجلس در کشور حزبی نیست و بیشتر نمایندگان بر اساس رای فردی انتخاب می‌شوند به همین دلیل نگاه بخشی و منطقه‌ای به بودجه از سوی نمایندگان امری طبیعی است.

وی اضافه کرد: اگر انتخابات در کشور به سمت حزبی رود به طور یقین نمایندگان دیگر نیازمند رای مردم به صورت فردی نیستند. مردم به حزب مورد نظر خود رای می‌دهند و نمایندگان نیز از نگاه منطقه‌ای و بخشی به بودجه فاصله می‌گرفتند.