فتنه ۸۸ حادثه‌ای تلخ و عبرت‌­آموز بود

 دبیرخانه شورایعالی انقلاب فرهنگی، با صدور بیانیه‌ای فرارسیدن یوم الله 9 دی «روز بصیرت و تجدید میثاق امت با ولایت» را گرامیداشت.

در بخشی از این بیانیه آمده است:

نهم دی ماه سال 88، روزی یادگار از تاریخ است تا در یکی از عظیم­ترین و تاثیرگذارترین حرکت­های بعد از انقلاب اسلامی، ملت ایران یکصدا نفرت خود را از دشمنان داخلی و خارجی و کلیه فتنه‌­گران به نمایش گذارد.

فتنه 88 حادثه‌ای تلخ و در عین حال عبرت‌­آموز و درس­‌دهنده بود. حماسه 9 دی، نشان داد که این نظام ولایی است که می­‌تواند در عصر غیبت حضرت ولی­عصر «عجل الله تعالی فرجه» و دوران انتظار، در برابر زیاده­‌خواهی‌­های آمریکا و همه جهان غرب ایستادگی کند.

در چنین روزی، امت هوشیار، بصیر و شهیدپرور ایران ثابت کرد که در دفاع از ارزش‌های دینی و انقلابی خود، پشتیبان ولی‌فقیه و آرمان­های امام و شهداست و برای حفظ و نگهبانی از آن، کوچک­ترین اغماضی ندارد.

 ما نشان دادیم انقلاب اسلامی‌ با تکیه به رهبری ولی فقیه زمان، قادر است مانند هشت سال دفاع مقدس،‌ پیچیده‌ترین تهدیدها را مهار و با تبدیل آن به فرصت‌های تاریخی، دشمنان را از خلق فتنه‌های جدید علیه ارزش‌ها و مقدسات دینی، انقلابی و ملی ‌برحذر دارد.

شورایعالی انقلاب فرهنگی تحت زعامت رهبر عظیم‌­الشأن انقلاب اسلامی «مدظله العالی» فرارسیدن سالروز این حماسه بزرگ را به ملت بصیر و انقلابی ایران تبریک گفته و اعلام می­دارد، تا همواره مدافع راستین ولایت و پاسدار واقعی آرمان­‌ها و ارزش‌های نظام شکوهمند اسلامی خواهد بود و در مقابله با هرگونه توطئه و تهدیدی، هوشیارانه ایستادگی نموده و در پویایی و پیشرفت علمی، فرهنگی کشور مجاهدت می‌نماید.