«پارلمان اصلاحات» از چه زمانی فعالیت خود را آغاز می‌کند؟

مصطفی کواکبیان، دبیرکل حزب مردم‌سالاری، درباره آخرین وضعیت تشکیل پارلمان اصلاحات گفت:  در کمیته سیاسی شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان، ایراداتی که به این طرح وارد بود، بررسی و ایرادات برطرف شد.

وی ادامه داد: قرار بر این است که در صحن شورای هماهنگی نیز این طرح مطرح و تصویب شود.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: پس از تصویب نهایی در شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان، پارلمان اصلاحات از بهمن ماه سال جاری فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

به گزارش تسنیم، جلسه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات  عصر روز گذشته  به ریاست الیاس حضرتی برگزار شد. در این جلسه که با دستورکار بررسی مصوبات اخیر کمیته سیاسی شورای هماهنگی درباره تشکیل پارلمان اصلاحات برگزار شده است، علاوه بر تصویب کلیات آیین نامه نحوه تشکیل مجمع عالی اصلاح طلبان (پارلمان اصلاحات)، 4 ماده اول این آیین نامه نیز  به تصویب اعضای جلسه رسید. 

بر اساس این گزارش اخیراً طرحی از طرف مصطفی کواکبیان به نام "پارلمان اصلاحات" ارائه شده تا جایگزین شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان شود.

شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان متشکل از نمایندگان احزاب اصلاح‌طلب و برخی شخصیت‌های حقیقی تشکیل شده و ریاست آن را محمدرضا عارف، رئیس فراکسیون امید مجلس به‌عهده دارد. عملکرد این شورا مورد انتقاد برخی احزاب اصلاح‌طلب از جمله حزب مردم‌سالاری، اعتمادملی و اراده ملت است که منجر به ارائه دو لیست در انتخابات شوراهای پنجم توسط اصلاح‌طلبان شد.