امنیت افغانستان با امنیت ایران گره خورده است
نماینده مردم نطنز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مذاکره ایران با طالبان برای ترغیب آنها به حضور در عرصه سیاسی بجای فعالیت مسلحانه و بنا به خواست دولت افغانستان بوده .
 
 

طالبان نیروی مطلوب ما نیست اما بخشی از ساختار سیاسی و امنیتی افغانستان است

مرتضی صفاری نطنزی  تصریح کرد:طالبان نیروی مطلوب ما نیست ولی باید بپذیریم که بخش از خاک افغانستان را در اختیاردارد و از نظر سیاسی و امنیتی در این کشور مطرح  وعبور از این گروه در شرایط فعلی امکان پذیر نیست.

حضور طالبان در عرصه سیاسی افغانستان امنیت را در بخش وسیعی از این کشور تامین می کند

وی افزود:دولت افغانستان به این نتیجه رسیده است که باید با طالبان وارد گفت و گو شود و از آنها به عنوان بخشی از جریانات سیاسی داخل افغانستان در حکومت مرکزی استفاده کند و با این سیاست  امنیت را در بخش وسیعی از این کشور تامین نماید.

امنیت افغانستان با امنیت ایران گره خورده است

عضو کمیسیون  امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:با توجه به مرز مشترک ایران و افغانستان آرامش و امنیت در این کشور برای ما مهم است با منافع ملی ما گره خورده و اثر آن روی امنیت شهرهای مرزی ما محسوس است لذا لازم است در این پروسه نقش آفرینی کنیم واگر بتوانیم با نیرو های میانه روی طالبان به این جمع بندی برسیم که دست از کار نظامی بردارند و به عنوان یک جریان سیاسی در افغانستان نقش آفرینی کنند اتفاق خوبی خواهد بود.

مذاکرات دبیر شورای عالی امنیت ملی با طالبان بنا به خواست دولت افغانستان بود

وی در پایان با اشاره به مذاکرات آقای شمخانی با طالبان گفت:این مذاکرات بنا به خواست دولت افغانستان در چارچوب همین موضوع بوده و احتمالا تا رسیدن به نتیجه مطلوب ادامه پیدا خواهد کرد.