اطرافیان رئیس‌جمهور اجازه نمی‌دهند روحانی واقعیت‌ها را ببیند

محمدرضا صباغیان نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی در صحن علنی مجلس خطاب به رئیس‌جمهور گفت: حسن روحانی رئیس‌جمهور زمانی که لایحه بودجه 98 را تقدیم مجلس می‌کرد سخنی ناباورانه و غیرعادی را بیان کردند.

وی افزود: رئیس‌جمهور در مورد کم کردن هزینه‌ها به سراغ فرهنگیان و معلمان رفتند اما اینکه کاهش هزینه‌های دولت اجرایی شود، خوب است ولی اینکه به سراغ فرهنگیان و معلمان برویم در حالی که آنها گرفتار معیشت و مشکلات مختلف اقتصادی و هستند و به سراغ مستمری‌بگیران برویم مورد اعتراض همگان وجامعه است.

صباغیان تصریح کرد: چرا دولت و رئیس‌جمهور به سراغ افرادی که درآمد بالا دارند، نرفته است و کاهش هزینه‌ها را در این بخش دنبال نکرده است ضمن اینکه متاسفانه هم اکنون برخی مدیران در تعدادی از وزارتخانه‌ها حقوق‌های 20 تا 25 میلیون تومانی می‌گیرند و چرا دولت به سراغ وزارت نفت و وزارت صنعت و شرکت‌های تابعه آن نرفته‌اید.

وی  گفت: به نظر می‌رسد که روحانی فاصله زیادی با مردم دارد و کسانی که اطراف وی هستند به رئیس‌جمهور اجازه نمی‌دهند روحانی متوجه مشکلات و اتفاقات جامعه شود.

نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروزه معلمان صورت‌شان را با سیلی سرخ می‌کنند، خاطرنشان کرد: متاسفانه رئیس‌جمهور خیلی راحت از کاهش حقوق‌ها صحبت می‌کند و به دنبال خرید خدمات است ولی بهتر است دولت به سراغ اصلاح امورات نظیر مدارس برود.

صباغیان با بیان اینکه متاسفانه خرید خدمات مختلف معلمان به صورت خانوادگی انجام می‌شود، گفت: برخی افراد که لیسانس غیرمرتبط نظیر کارشناسی کاشی دارند در مدارس ابتدایی درس می‌دهند در حالی که بهتر است دولت دقت خود را افزایش دهد.

وی گفت: برخی واعظان از حقوق معلمان مطالبی را به جامعه می‌گویند ولی بهتر است مداحان و واعظینحقوق‌های دریافتی‌شان را  دریافت کنند و وقتی برنامه‌ای می‌روند دریافتی‌شان را بگویند ضمن آنکه آن مجری تلویزیون که به حقوق‌های زیاد نمایندگان اعتراض و انتقاد می‌کنند بهتر است درباره دریافتی‌اش از اجرای یک برنامه به مردم توضیح دهد.

نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت:‌متاسفانه حملات مختلفی بین نمایندگان مجلس توسط اقشار مختلف صورت می‌گیرد و بهتر است نمایندگان مردم این مطالبه را داشته باشند که دیگران چه حقوقی می‌گیرند.