انتقاد یک نماینده از نگاه سیاسی به حادثه دانشگاه آزاد

احمد علیرضابیگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بروز حادثه ناگوار در واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزادی اسلامی و جان باختن ۱۰ تن از دانشجویان و جوانان ایرانی در این حادثه گفت: متأسفانه سوءتدبیر در این موضوع کاملاً محرز است. این در حالی است که ۵۰ نفر در آتش‌سوزی قطار تبریز جان خود را از دست داده و ۷۰ نفر هم در سقوط هواپیمای یاسوج کشته شدند. اما متأسفانه برای فردی که مسبب تمام این حوادث بود با وجود 2 بار استیضاح  وی هیچ اتفاقی برای او رخ نداد.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از منسوبین مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد در رأس آن قرار دارد اما متأسفانه خاصی با نگاه سیاسی به بروز حادثه واژگونی اتوبوس در دانشگاه آزاد به دنبال انتقام‌جویی هستند اما اگر این جریان راست می‌گوید چرا صدایش برای کشته‌های قطار تبریز و کشته‌های هواپیمای یاسوج درنیامد.

علیرضابیگی خاطرنشان کرد: چگونه است که قطاری با ۸۰۰ مسافر و هزار تن بار و ۱۴۰کیلومتر ساعت از پشت به قطاری که در راه مانده است بخورد. این در حالی است که رانندگان با استفاده از نرم‌افزارهای تلفن همراه از کیلومترها عقب‌تر می‌دانند که چه دوربین راهنمایی و رانندگی در کدام نقطه قرار دارد و آیا کیلومترها جلوترش ترافیک وجود دارد یا خیر؛ اما جریان خاصی سوزن‌بان را مقصر حادثه آتش‌سوزی قطار می‌دانند در حالیکه این موضوع توهین به شعور مردم ایران است و افکار عمومی اینها را تشخیص می‌دهد.

وی با اشاره به تجلیل ۱۶۵ نماینده از عباس آخوندی وزیر سابق راه و شهرسازی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اینها هم باید پاسخگوی اقدامات خود در کنار قصور صورت گرفته آن وزیر باشند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با بیان اینکه بهتر است این جریان خاص که برای خانواده‌های داغدار دانشجویان فوت شده در دانشگاه آزاد دلسوزی می‌کنند بدانند که آن ۵۰ نفر کشته شده حادثه قطار تبریز و آن ۷۰ کشته شده سقوط هواپیمای یاسوج آیا خانواده نداشتند و بگویند که آن موقع کجا بودند که صدایشان در نمی‌آمد.

وی در پایان تصریح کرد: قابلیت‌ها و امکانات بسیار زیادی در جمهوری اسلامی ایران وجود دارد که نباید معطل امورات بمانند. ضمن اینکه مردم ایران دارای شأنیت بسیار بالایی هستند که نباید سوءمدیریت‌های موجود در کشور باعث ضرر و زیان به آنها و خسران به کشور شود.