موضع‌گیری مداخله‌جویانه پمپئو علیه برنامه فضایی ایران

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا بار دیگر علیه برنامه فضایی ایران موضع گرفت و گفت: ایران باید کار بر روی ماهواره‌بر را متوقف کند.

وزیر خارجه آمریکا در بیانیه‌ای علیه برنامه فضایی ایران مدعی شده است که چنین فعالیت‌هایی ثبات و امنیت بین‌الملل را به خطر می‌اندازد و آمریکا در قبال آن بیکار نخواهد نشست.

پمپئو در ادامه با تحریک‌آمیز خواندن این اقدامات، مدعی شده است که ایران باید برای رهایی از انزوای بیشتر اقتصادی و سیاسی، تمام فعالیت‌های مرتبط با موشک‌های بالستیک را متوقف کند.

وزیر خارجه آمریکا همچنین در همین راستا با انتشار توئیتی مدعی شد: «ایران قصد دارد ماهواره‌بر‌هایی با فناوری مشابه موشک‌های بالستیک قاره‌پیما را به فضا پرتاب کند. این پرتاب‌ها باعث پیشرفت برنامه موشکی آن خواهند شد. آمریکا، فرانسه، انگلیس و آلمان به صراحت اعلام کرده‌اند که این در تضاد با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت است. ما در برابر تهدید امنیت بین‌الملل از سوی ایران بیکار نخواهیم نشست.»

در ماه دسامبر سال ۲۰۱۸ پمپئو ادعا کرد آمریکا در حال کار با اعضای شورای امنیت سازمان ملل است تا در سال ۲۰۱۹ محدودیت‌های موشک‌های بالستیک را علیه ایران مجدد اعمال کند.

پیشتر محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران ادعا‌های وزیر خارجه آمریکا درباره نقض قطعنامه سازمان ملل توسط برنامه موشکی ایران را رد کرده بود.