حسینی‌بوشهری: اجازه سرخوردگی مردم نسبت به آرمان‌های انقلاب را ندهیم

آیت‎الله حسینی بوشهری در اختتامیه یازدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد در پژوهشگاه علامه طباطبایی اظهار کرد: مساله تبادل نظر و مباحثه و صحبت کردن در خصوص مسایل حوزه و جامعه اسلامی از مسایل رایج در بین علما بوده است. گاهی اوقات علما با تحصن مسایل مهم کشو را به مسئولان گوشزد می‌کردند و مسایل کشور را با هم در میان و در نهایت این نقطه نظرات را در اختیار مردم می‌گذاشتند.

دبیر یازدهمین اجلاس جامعه مدرسین بیان کرد: اجلاس حوزه و روحانیت، فرهنگی و اجتماعی و صیانت و امنیت، سه کمسیون خاص این اجلاسیه هستند و مباحثی نیز در این کمسیون های مطرح شد که مورد توجه است. آن‌چه در کمیسیون‎ها مطرح شده است، پس از پایان اجلاس موضوع‌بندی و به نهادهای ذیربط ارجاع داده می‌شود؛ نفس حضور و تبادل نظر علما دارای نقش مهم و برجسته ای است و بررسی خواهد شد.

وی تصریح کرد: در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی قرارداریم و در هر اجلاسیه‌ای اقتضائات زمان را و عنوانی را برای آن بررسی می کنیم؛ امسال نیز پس از گذشت چهاردهه این سوال مطرح است که چه راهکارهایی برای صیانت از انقلاب اسلامی وجود دارد.

وی یادآور شد: انقلاب ما در مرحله اول، با طاغوت رویارویی داشته است و آن را با رهبری امام و رهبری و همراهی مردم شکست داده است ولی در مرحله دوم مواجهه با نیازهای امروز و ساخت تمدن اسلامی باید موفق عمل کنیم. انقلابیون نباید به وضع موجود بسنده کنند؛ انقلاب حالت پیشروندگی دارد و نیازمند یک حرکت پرشتاب است؛ انسان‌سازی و ایجاد جامعه اسلامی و گسترش عدالت، پیشرفت، وحدت، خدمت به محرومین ودفاع همه‌جانبه و توسعه فرهنگ اسلامی و... از اهداف بلند نظام اسلامی ماست.

دبیر یازدهمین اجلاس جامعه مدرسین بیان کرد: دستاوردهای این انقلاب را باید با مرحله تداوم انقلاب در نظر داشت؛ دشمن به دنبال ایجاد موانع جدی در مسیر انقلاب است؛ آن‌ها می‌خواهند یا انقلاب ما را سرنگون کنند یا ما را در مرزهای خود محدود کنند؛ مسایلی که در مدت اخیر به شکل کاملا مشخصی فاحش است. در این زمینه هم باید تهدیدات را شناسایی کنیم و در مرحله دوم راهکارهای صیانت از انقلاب و نظام اسلامی را بررسی کنیم؛ یکی از تهدیدات جدی، سرخوردگی مردم از اهدافی است که برای نظام اسلامی ترسیم شده بود.

وی تصریح کرد: روحانیت همیشه دارای تریبون بوده است و وعده های آرمانی به مردم داده شده است و اگر مردم به خاطر سوتدبیرها دچار سرخوردگی شوند، یک تهدید جدی برای نظام اسلامی داریم؛ روحانیت باید در این عرصه گام های جدی پیش گیرد.

وی اظهارکرد: فاصله گرفتن از اهداف انقلاب و نادیده گرفتن ناهنجاری ها از جمله تهدیدات دیگر نظام اسلامی است؛ تحت تاثیر قرار گرفتن نسل جوان نسبت به فرهنگ بیگانه از جمله مشکلات امروز نسل جوان است.

دبیر یازدهمین اجلاس جامعه مدرسین بیان کرد: تحکیم باورها و ارزش های اسلامی، اهتمام نسبت به مسایل فرهنگی، تقویت و برتری توان دفاعی کشور و حرکت در مسیر منویات رهبری از وظایف امروز ماست.