ماجرای حذف نرده‌های جداکننده مردم و مسئولان در نماز جمعه تهران+ واکنش ها

گروه سیاسی- با پیشنهاد حجت الاسلام حاج علی‌اکبری خطیب جمعه موقت تهران و موافقت مسئولان امنیتی، نرده‌های جداکننده مردم و مسئولان در نماز جمعه تهران، حذف شدند.

به گزارش افکارنیوز، حجت الاسلام حاج علی اکبری دیروز درباره این موضوع گفت: از ستاد برگزاری نماز جمعه خواهش کردم دو ردیف از میله‌های نماز جمعه برداشته شود؛ دوستان حفاظت لطف کردند و با این درخواست موافقت کردند امیدوارم هم فاصله ظاهری و واقعی بین مسئولان و مردم برداشته شود.

توضیحات حجت‌الاسلام علی اکبری درباره حذف نرده‌ها بین مسئولان و مردم را در فیلم زیر مشاهده می کنید.

بیشتر بخوانید:

از اعتماد رهبر انقلاب به این شاگرد کوچکشان تشکر می‌کنم

شبستان نماز جمعه تهران بدون نرده های حائل ردیف‌های دوم و سوم

مسعود ده نمکی کارگردان سینما و تلویزیون با انتشار تصویری از حجت الاسلام حاج علی اکبری امام جمعه موقت و جدید تهران در واکنش به برداشتن میله ها در نماز جمعه هفته گذشته، در اینستاگرام نوشت:

خدا را شکر گر چه دیر بود ولی شروع خوبی بود

زمانی به خاطر این مطالبات و مطالب در نشریه شلمچه و جبهه متهم به افراطی گری می شدیم و حالا در تریبون های رسمی طرح می شود

مسئله مهم در اصلاح روش های غلط مرد زمان خود بودن است

 

همچنین محمود صادقی در توئیتی نوشت:
 
واکنش به حذف نرده‌ها در نمازجمعه‌ها؛ انتقاد مردم ربطی به نرده‌ ندارد| خودمان را با «نرده‌» سرگرم نکنیم| چرا اصلا آنها را گذاشتیم که امروز بخواهیم ‌برداریم؟
 
عباس صالحی، وزیر ارشاد دولت دوازدهم نیز با اشاره به موضوع فاصله میان مردم و مسئولین نوشت:  خطیب جدید جمعه از کاهش نرده‌های حفاظتی در نمازجمعه تهران خبر داد. خبر خوبی بود. جامعه به همین خبرهای ساده هم امیدوار می‌شود. قرار نبود در جمهوری اسلامی طبقه جدید شکل بگیرد. دیروز شوخی_ جدی به همراهان حفاظتی‌ام می گفتم ما مسوولان کشور را دو چیز کم اعتبار کرده: فرزندان‌مان و شماها!
 
واکنش به حذف نرده‌های نمازجمعه‌ها؛ انتقاد مردم ربطی به «نرده‌» ندارد| مشکلات مردم فراتر از این حرف‌هاست| خودمان را با «نرده‌» سرگرم نکنیم| چرا اصلا آنها را گذاشتیم که امروز بخواهیم ‌برداریم؟
 
سیدمحمود رضوی(تهیه‌کننده سینما) در واکنش به حذف نرده‌های نماز جمعه این هفته تهران در توییتر خود نوشت: