ترامپ شأنی برای توافقات بین‌المللی قائل نیست

​​کمال دهقانی فیروزآبادی ، در واکنش به ابراز علاقه ترامپ برای مذاکره با ایران، گفت: جمهوری اسلامی ایران در طول سال‌هایی گذشته درباهر آمریکا گزارش‌هایی مبنی بر عملکردهای واقعی و حقیقی در صحنه روابط دو جانبه با ایران و روابط با کشورهای منطقه غرب آسیا را به نمایش گذاشته است، آمریکا در طول این سال‌ با حمایت یک جانبه از رژیم اشغال‌گر قدس و نادید گرفتن حقوق مسلمانان و مخصوصا فلسطینیان ظاهر و باطن خود را نشان داده است.

سیاست‌های خصمانه آمریکا علیه ایران از سال‌های قبل از انقلاب آغاز شده است

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: آمریکا تجاوز به حقوق مسلمانان را تشویق و حمایت کرده و زمینه لازم هم در عرصه بین‌الملل فراهم کرده است، آمریکایی‌ها قبل از انقلاب هم حکومت مردمی دکتر مصدق را سرنگون و بعدها اغراق  و اعلام کردند که با هدف سرنگونی حکومت مردمی محمد مصدق و کمک مالی این کودتا را ساماندهی کرده است.

وی افزود: آمریکایی‌ها بعد از انقلاب با حمایت از تروریست‌های منافق به جمهوری اسلامی فشار آورده و در صدد سرنگونی جمهوری اسلامی ایران برآمدند، همچنین در جنگ تحمیلی از صدام حمایت کامل و با تجهیز صدام، جنایات آنها علیه مردم ایران را توجیه کرد.

دهقانی فیروزآبادی ادامه داد: آمریکا بعد از جنگ هم در اعمال تحریم‌های اقتصادی و فضاهای سیاسی علیه جمهوری اسلامی ایران هیچ کوتاهی نکرد و الان هم در اوج این فشارها علیه جمهوری اسلامی است.

سیاست‌های آمریکا غلط و مبتنی بر فهم نادرست/ ایران با مقاومت همه تهدیدها را به فرصت تبدیل می‌کند

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در تمام این سال‌ها سیاست‌های آمریکا در منطقه و مقابله با ایران غلط و مبتنی بر فهم نادرست بوده است، گفت: این سیاست‌ها همیشه به آوارگی مسلمانان در سوریه، عراق، یمن، لبنان، افغانستان و حتی جمهوری اسلامی ایران منتهی شده است اما جمهوری اسلامی حداکثر مقاومت را در برابر این سیاست‌هیا خصمانه داشته است.

وی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ضمن مقاومت با اصول ثابت خود که مبتنی بر استقلال و پیگیری منافع و امنیت ملی در عرصه سیاست‌های منطقه‌ای و جهانی است، توانسته فشارهای آمریکا را به نقطه مثبتِ خود تبدیل کنیم و همه تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم لذا از نظر قدرت نرم و سخت خود را محکم‌تر کریدم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با مقاومت توانسته برای منافع و امنیت ملی عاقلانه و منطقی در عرصه روابط بین‌الملل قدم بردارد، لذا هیچ گاه در برابر فشار تسلیم نشدیم و در مقابل ظالم قد خم نکردیم بلکه همیشه با سیاسیت مبتنی بر عقل و منطق به نتیجه رسیدیم.

دهقانی فیروزآبادی معتقد است: در حال حاضر با روی کار آمدن ترامپ یک فرصت مغتنم ایجاد شده تا دنیا متوجه سیاست‌های غلط آمریکا و دولت ترامپ شود، دولت ترامپ بذر حقیقی سیاست‌های آمریکاست که رشد و نمو یافته است. دولت ترامپ علی‌رغم سر دادن شعارهای مردم سالارانه از حکومت‌های مستبد منطقه همیشه حمایت کرده است.

وی با بیان اینکه سیاست‌های آمریکا با روی کار آمدن ترامپ روز به روز برای جهان بیشتر روشن شد، گفت: ترامپ مجددا از مذاکره با جمهوری اسلامی صحبت می‌کند زیرا به فکر مصرف داخلی خودشان است، آنها برای کسب مشروعیت لازم جهت فعالیت‌‌های غیرقانونی اعلام آمادگی کردند، در واقع آنها هیچ گاه دنبال مذاکره نیستند و قوانین بین الملل را رعایت نمی‌کنند هماهنگومه که در برجام شاهد بودیم.

آمریکا شأنی برای توافقات بین‌المللی و مصوبات شورای امنیت قائل نیست

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: ما در زمینه استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای مذاکره کردیم، مذاکره‌ای که به توافق چندجانبه منتهی شد، توافقی که طرف‌های دیگر چون آلمان، انگلیس، فرانسه، چین، روسیه و اتحادیه اروپا هم آن را امضا کردند اما آمریکا شأنی برای توافق دو جانبه و جایگاه شورای امنیت به عنوان عالی ترین رکن سازمان ملل متحد قائل نیست.

وی یادآور شد:کسی که در مقابل ما ایستاده نه برای مذاکره و نه برای تعهد دو جانبه و بین الملل ارزش و شأنی قائل نیست لذا تکلیف پاسخ ما مشخص است، ما باید سخت مقاومت و ضعف‌های خود در حوزه مدیریتی واقتصادی را جبران کنیم تا با توان و قوت در عرصه روابط بین الملل به قدرت تاثیرگذار تبدیل شویم همانگونه که الان این جایگاه و اقتدار را داریم.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: مقاومت دو ساله ایران سبب تاثیرگذاری بیشتر خواهد شد، زیرا ما اولین کشور که در مقابل سیاست‌های یک جانبه آمریکا در عرصه بین الملل ایستادیم و سیاست هژمونی آمریکا را برای افکار عمومی باز و شفاف کردیم. آمریکا هم به جای تحریم باید به روابط و قواعد بین الملل تن دهد و از کشتار مردم دست بردارد.

به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت؛ دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در جمع اعضای کابینه وزیران خود مدعی شد ایران پس از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای کشوری کاملا متفاوت شده است، بگذارید هر کاری دلشان می‌خواهد بکنند، می‌دانید که دوست دارم با ایران مذاکره کنم. آنها هنوز آماده نبوده ولی آماده می‌شوند./