مذاکره با آمریکا گزینه ممکن و مفیدی برای جمهوری اسلامی ایران نیست

هادی شوشتری  در واکنش به ابراز علاقه ترامپ برای مذاکره با ایران، گفت: ترامپ بعد از روی کار آمدن استراتژی خروج از پرتکل‌های بین‌المللی را دنبال کرد که برجام نمونه‌ای از آن است. آمریکایی‌ها در دوران ریاست جمهوری اوباما و پیش از آن تلاش بسیار کردند تا عضو سازمان حقوق بشر شوند اما با روی کار آمدن ترامپ به راحتی خروج آمریکا از سازمان حقوق بشر را اعلام کردند.

خروج از معاهدات بین‌المللی رویکرد ترامپ در حوزه سیاست خارجی

نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: ما در زمان تصویب برجام و مذاکره با آمریکا نیز شاهد حمله برخی از گروه‌های سیاسی به دولت بودیم در حالی که خروج از معاهدات بین‌المللی رویکرد ترامپ در حوزه سیاست خارجی بود.

وی افزود: مذاکره آمریکا با ایران با در نظر گرفتن پارامتر‌های حاکم در شرایط کنونی نه تنها گزینه ممکنی نیست بلکه گزینه مفیدی هم نیست.

شوشتری یادآور شد: پس از اینکه رئیس‌جمهور جدید آمریکا در مُسند خود قرار گرفت بارها اعلام شد که ترامپ فردی غیرقابل پیش بینی و سیاستمدار غیرحرفه‌ای است، در این مدت هم با اقداماتی که انجام داده این موضوع را اثبات کرده است.

ترامپ با هدف جلب توجه و تامین مصارف داخلی آمریکا پیشنهاد مذاکره با ایران را مطرح می‌کند

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: ترامپ با هدف جلب توجه، تامین مصارف داخلی آمریکا و غیره پیشنهاد مذاکره با ایران را مکرر مطرح می‌کند اما مذاکره گزینه ممکن و مفیدی برای جمهوری اسلامی ایران نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: بر اساس رویکرد دیگر؛ ترامپ از زمانی که وارد صحنه انتخاباتی شد برجام را بدترین توافق تاریخ آمریکا دانست لذا در مورد خروج از برجام و مذاکره مجدد با ایران صحبت می‌کرد. ترامپ این مسائل را همواره مطرح کرده لذا اعتمادی به مذاکره مجدد نیست.

به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت؛ دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در جمع اعضای کابینه وزیران خود مدعی شد ایران پس از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای کشوری کاملا متفاوت شده است، بگذارید هر کاری دلشان می‌خواهد بکنند، می‌دانید که دوست دارم با ایران مذاکره کنم. آنها هنوز آماده نبوده ولی آماده می‌شوند.