اگر آمریکا از سازمان ملل هم خارج شود تعجبی ندارد

محمدجواد ابطحی ضمن اشاره به موضوع خروج آمریکا از تعهدات و پیمان ها و سازمان های بین المللی از جملهیونسکو گفت:آمریکا در دوره ترامپ می‌خواهد هزینه های مالی اش راکم کند و از آنجاکه حضور در پیمان ها و سازمان های بین المللی برای آمریکا هزینه دارد؛ آز آنها خارج می شود ؛چراکه حضور در سازمان ملل هم هزینه دارد،حتی پیمان کیوتو هم خارج شد به دلیل کم کردن این هزینه‌های مالی بود.

اگر آمریکا از سازمان ملل هم خارج شود تعجبی ندارد

وی افزود:کم کردن هزینه ها مسائلی است که  خود ترامپ یک فرد اقتصادی و بیزینس من است ،دنبال می‌کند.یعنی ترامپ به مسائل فرهنگی و اجتماعی توجه ندارد.

عضوکمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد:تلاش ترامپ در جهت کم کردن هزینه های دولت است حتی ممکن است ترامپ  اعلام کند که از سازمان ملل خارج می شویم؛چراکه درآمد-هزینه می کند و اگر از سازمان ملل هم خارج شود،تعجبی ندارد.

رویکرد ضداسرائیلی یونسکو بهانه است

نماینده مردم خمینی شهر درمجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع عضویت فلسطین در یونسکو،مطرح کرد:ترامپ در حمایت از رژیم صهیونیستی و انتقام از سازمان های بین المللی که علیه رژیم صهیونیستی و در حمایت از فلسطینی ها موضع گرفته اند،تاکنون اقدامات زیادی را انجام داده است.

عضوفراکسیون نمایندگان ولایی مجلس از زمانی که در یونسکو برای فلسطینی‌ها رای گرفتند،آمریکا این رفتارها را درپیش گرفته است،اظهارکرد: رویکرد ضداسرائیلی یونسکو بهانه است؛حتی برای آمریکا و اسرائیل  تغییر پایتخت به سمت قدس شریف هم تفاوتی ندارد و به ارزش‌های اسلامی، مسیحی و دیگر کاری ندارد.ترامپ می‌خواهد بداند که چقدر دارد هزینه عضویت در یونسکو را می پردازد ؛از همه هزینه می‌خواهد کم کند و به اشتغال داخلی بپردازند.

ثبت شهر باستانی الخلیل و حرم ابراهیمی در فهرست میراث جهانی در خطر، در جریان چهل و یکمین اجلاس کمیته میراث جهانی یونسکو، پاسخی بر نقض آشکار و صریح تعهدات رژیم اسرائیل در اراضی اشغالی  است.

اقدام کمیته میراث جهانی یونسکو در ثبت پیش نویس قطعنامه مربوطه و در نهایت تصویب آن با ۱۲ رای موافق، ۶ رای ممتنع و ۳ رای مخالف در ۷ جولای ۲۰۱۷ که با واکنش تند و غیر معمول نماینده اسرائیل در این کمیته روبرو شد، علاوه بر به رسمیت شناختن مالکیت فلسطین بر این اراضی، چالشی حقوقی برای رژیم صهیونیستی براساس رویه های قضایی و کیفری بین المللی در پی خواهد داشت.